Gdy nie jesteś w stanie uniknąć sytuacji, które Cię stresują, postaraj się zmienić znaczenie, kontekst takich zdarzeń. Co możesz zrobić, by znów przez to samo nie przechodzić? Jeśli spędzanie Święta Dziękczynienia u ciotki Luizy jest za bardzo stresujące – nie idź do niej albo zaproś ją do siebie. To, że zawsze robiłeś coś tak a nie inaczej, wcale nie oznacza, że nie można tego zmienić.

Jeśli jakaś osoba powoduje u Ciebie silną reakcję stresową, nieważne, czy mówimy tutaj o Twoim przełożonym, czy o nastolatkach, zatrzymaj się na moment i postaraj w nich wczuć, postawić się w ich sytuacji. Jeśli robią coś, co doprowadza Cię do szału, zadaj sobie pytanie, czemu tak robią? Jeśli uda Ci się zrozumieć ich motywy i ich punkt widzenia, będziesz lepiej przygotowany, by opracować strategię, której zadaniem jest zmniejszenie stresu, jaki te osoby w Tobie wyzwalają.

Wypracuj techniki radzenia sobie ze stresem. Jeśli zaczyna w Tobie narastać lęk i niepokój – zrób sobie przerwę. Jeśli stwierdzasz, że kontakty z jakąś osobą są dla Ciebie szczególnie stresujące, porozmawiaj o tym z tą osobą. Staraj się nie oskarżać. Poinformuj jednak, że w ten czy inny sposób stresuje Cię. Być może wspólnie uda się wam wypracować nowy rodzaj kontaktów, które przestaną być wzajemnie stresujące. Kontakt międzyludzki wywołujący stres u jednej ze stron zwykle działa i w drugą stronę.

Leave a Reply

Listopad 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Archiwa