W domu jest jeszcze stosunkowo łatwo trzymać się przyjętych założeń dietetycznych. Jednak kiedy już wychodzisz do miasta, sprawy zaczynają się komplikować. Wielu ludzi stwierdza, że trudno jest im rozsądnie się odżywiać, jeśli jedzą posiłki poza domem lub gdy są w podróży. Naucz się jakiegoś sposobu, który pozwoli w takich sytuacjach zachować większą dozę samokontroli. Przykładowo, w restauracji powinieneś poszukiwać dań, które mają mniejszą zawartość tłuszczu. Jeśli nie możesz znaleźć niczego odpowiedniego, postaraj się zmodyfikować istniejące już danie pytając kelnera, czy nie ma możliwości upieczenia lub uduszenia czegoś bez dodatku tłuszczu. Poproś, by potraw nie polewano sosem, a nałożono go z boku dania, możesz też poprosić o sporządzenie omletu z samych białek. W wielu restauracjach bez szemrania zastosują się do Twoich próśb. (Pamiętam, jak kiedyś byłem w restauracji z ekspertem do spraw żywienia dr. Jerry’ym Stamlerem. Naprawdę zdumiało mnie to, jak potrafił on zmienić menu prosząc szefa kuchni o taką modyfikację dań, by były dostosowane do jego diety.) Najczęściej nie spotkasz się z odmową, a tak zmodyfikowane jedzenie jest doskonałe.

Podobnie, jeśli jesteś zaproszony na przyjęcie i sądzisz, że wszystko będzie bardzo kaloryczne i ciężkie, zjedz coś przed przyjęciem, a kiedy już w nim uczestniczysz jedz niewiele. Ja zwykle mówię z uśmiechem: „Jest to doskonale, ale już jestem najedzony”. Jeśli często podróżujesz samolotem, zabieraj ze sobą własne przekąski. Albo też zadzwoń wcześniej i spytaj, czy możesz zamówić specjalny posiłek. W większości linii lotniczych oferowane jest jedzenie wegetariańskie lub jedzenie zdrowe dla serca, zwykle zresztą te posiłki są smaczniejsze, mają większą wartość odżywczą, zawierają mniej tłuszczów nasyconych i sztucznie utwardzonych w porównaniu z typowo serwowanymi daniami. Niezależnie od tego, gdzie masz być – czy w podróży, czy w pracy – nie wahaj się zabrać ze sobą paczki nisko- kalorycznych przekąsek. Dzięki temu będziesz się zdecydowanie wolniej starzał.

Leave a Reply

Czerwiec 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Archiwa