Ponieważ w mediach tak dużo się mówi o odżywianiu dietą z niską zawartością cholesterolu, zaskakująca może być informacja, że dieta niskocholesterolowa nie jest szczególnie skutecznym sposobem zmniejszenia we krwi stężenia cholesterolu frakcji LDL. Okazuje się, że u niektórych ludzi spożycie cholesterolu będzie miało wpływ na stężenie tej substancji we krwi, u innych zaś w ogóle go nie zmieni. Jedynie u 15% ludzi (co siódma osoba) spowolnią się istotnie procesy starzenia naczyń tętniczych poprzez odżywianie się dietą niskocholesterolową. I znów okazuje się, że czynniki genetyczne odgrywają istotną rolę: to właśnie one determinują Twoją wrażliwość na cholesterol w diecie, a jego wpływ z tego źródła może być u różnych ludzi najrozmaitszy: czasem jest on bardzo silny, czasem w ogóle nie sposób go zauważyć. Osoba, która jest genetycznie niewrażliwa na cholesterol w pożywieniu, może go zjadać z pokarmami nawet i 1000 mg dziennie, bez najmniejszej dla siebie szkody. Jednak zwykle poleca się ograniczenie dzienne spożycia cholesterolu do 300 mg. Osoby, które wydają się być szczególnie wrażliwe na cholesterol z diety, powinny to dobowe spożycie ograniczyć nawet bardziej, tak by spowolnić procesy starzenia się naczyń tętniczych. W jaki sposób sprawdzić własną wrażliwość na cholesterol z diety? Jedynie poprzez sprawdze nie jego poziomu we krwi w czasie diety normalnej i diety z silnym ograniczeniem cholesterolu. Jeśli zaobserwuje się dramatyczny spadek, sugeruje to silną wrażliwość na cholesterol pochodzący z diety. Jeśli stwierdzi się spadek jedynie o 10-15%, można przyjąć, że nie jesteś nadmiernie wrażliwy na cholesterol pokarmowy.

Leave a Reply

Październik 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Archiwa