Istnieją ogólne wskazówki, które określają idealną częstość pracy serca dla przeciętnej osoby w określonym przedziale wiekowym. Proszę jednak pamiętać, że istnieją różnice osobnicze w częstości pracy serca.

W jaki sposób można zmierzyć częstość pracy serca? Kiedy już od dłuższego czasu ćwiczysz, powinieneś na chwilę przerwać. Ułóż opuszkę palca na nadgarstku przeciwległej ręki, bezpośrednio pod kciukiem i poszukaj pulsu. Powoli przeszukaj tę okolicę. Konieczne jest przy tym używanie opuszek innych palców, a nie kciuka, bowiem kciuk ma własny puls, który może utrudniać właściwą ocenę pulsu. Następnie policz liczbę uderzeń serca w ciągu piętnastu sekund, odejmij jeden, wynik odejmowania pomnóż przez cztery. W ten sposób uzyskasz częstość uderzeń serca w czasie jednej minuty. Pamiętaj, że w pulsie można wyróżnić dwie fazy. Powinieneś zidentyfikować obie. Jeśli masz kłopoty z odszukaniem pulsu lub też chcesz uzyskać dokładniejsze wyniki, możesz sobie kupić urządzenie do monitorowania częstości pracy serca. Takie urządzenie można nabyć w sklepach sportowych, są jednak, niestety, dość drogie. Możesz nawet kupić sobie zegarek z wmontowanym urządzeniem monitorującym częstość pracy serca.

Jeśli wprowadzasz w życie jakiś nowy program ćwiczeń, powinieneś robić to powoli i stopniowo rozbudowywać. Postępuj tak, jak robiła to Cyntia: zacznij od spokojnych spacerów i zwiększaj stopniowo wysiłek o dziesięć procent co tydzień. Wkrótce zaczniesz się pocić. Jeśli zaczynasz uprawiać sport, ważniejsze jest wypracowanie wytrzymałości niż zwiększanie intensywności wysiłku. Biegaj dalej, a wolniej. Podziel wysiłek na cały tydzień. Ćwicz co drugi dzień albo też uprawiaj różne sporty.

Leave a Reply

sprawdzony kolektor danych dla firm
Styczeń 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Archiwa