Nie kieruj się zasadą wyrażoną angielskim przysłowiem: No pain, no gain (w wolnym tłumaczeniu – bez bólu nie ma efektów – przyp. tłumaczy). Ćwiczenia fizyczne nie powinny sprawiać w żadnym przypadku bólu. Silny ból jest sposobem, w jaki ciało komunikuje Ci, że powinieneś się wycofać. Jeśli poczujesz ból, zwolnij tempo lub zmień program ćwiczeń. Najczęstszym rodzajem bólu przy rozpoczynaniu ćwiczeń fizycznych jest niewielki, palący ból mięśni, brak jest także tchu. Takie odczucia są zupełnie prawidłowe, ponieważ osiągasz próg przemian beztlenowych i kres własnej wydolności fizycznej. Ból jest spowodowany gromadzeniem się w mięśniach kwasu mlekowego, związek ten powstaje w mięśniach wówczas, gdy nie są one w dostatecznym stopniu zaopatrzone w tlen. Takie doznania nie należą do objawów urazu, wskazują jedynie, że osiągnąłeś granice własnej wydolności fizycznej. Im więcej będziesz ćwiczył, tym wyższy będzie próg rozpoczynania się przemian beztlenowych. Dość szybko okaże się, że możesz ćwiczyć i dłużej, i bardziej intensywnie.

Jeśli po ćwiczeniach czujesz ból, zwłaszcza gdy ma to miejsce następnego dnia, nie powinieneś się martwić. Jeśli nie masz silnych do- legUwości bólowych, w ciągu dnia lub dwóch dolegliwości powinny ustąpić – zacznie rozrastać się tkanka mięśniowa w rejonach, które dotychczas były słabo umięśnione. Właśnie z tego powodu powinieneś wykonywać intensywne ćwiczenia fizyczne co drugi dzień lub też zmieniać rodzaj wykonywanych ćwiczeń: w ten sposób w różne dni ćwiczysz różne grupy mięśniowe, dając im dzień na odpoczynek.

Wraz z postępem programu ćwiczeń, zacznij sobie stawiać nowe cele, do których realizacji będziesz zmierzał. Postaraj się zwiększyć intensywność ćwiczeń, stopniowo też przedłużaj je. Zaczynaj powoli, ale za to bądź wytrwały, wkrótce osiągniesz nieprawdopodobne rezultaty. Ćwiczenia kondycyjne mogą sprawić, że organizm odmłodnieje nawet i o 6.4 roku.

Leave a Reply

Kwiecień 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
Archiwa