Wielu ludzi sądzi, że zaczną tracić na wadze, jeśli przez cały dzień będą się głodzić czekając na kolacje, kiedy to wreszcie najedzą się do syta. Taki zwyczaj ma fatalny wpływ na procesy metaboliczne organizmu. A co ważniejsze, wielu oszukuje samych siebie podjadając w południe, a to ciasteczko, a to cukierka. Powinieneś jadać regularnie posiłki, nie opuszczając śniadania (zapoznaj się z rozdziałem 10). Wielu ekspertów poleca „przegryzanie” – czyli wiele małych posiłków w ciągu dnia w miejsce dwóch – trzech większych. W ten sposób organizm metabolizuje pokarm w sposób bardziej regularny, nie musi pracować o pustym baku po to, by następnie mieć kłopot z nadmiarem paliwa. Sprawdź, czy ten sposób jedzenia nie sprawi, że dieta stanie się bardziej wartościowa i czy nie zrzucisz w ten sposób zbędnych kilogramów.

Nasze ciało składa się w 80% z wody, dlatego też do prawidłowego jego funkcjonowania konieczny jest płyn (powinieneś wypijać co najmniej osiem szklanek płynu dziennie). Najodpowiedniejsza jest woda, choć możesz się także nawodnić sokami, zupą i chudym mlekiem. Pamiętaj, by wypijać wystarczająco dużo płynów, żeby organizm był dobrze nawodniony, szczególnie powinieneś na to uważać w czasie ćwiczeń i przy upalnej pogodzie. Jaka woda jest najlepsza? Nie wiemy. Jednakże większość ekspertów przyznaje, że jeśli tylko woda wodociągowa jest prawidłowo oczyszczana, jest zdrowa.

Leave a Reply

Październik 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Archiwa