Zdecydowanie nie wszyscy z nas mogą być szczupli jak niteczka. Ważne jest, by była to odpowiednia waga dla Ciebie. Kobiety powinny starać się ważyć tyle samo, ile ważyły w wieku lat osiemnastu, mężczyźni tyle, ile ważyli w dwudziestym pierwszym roku życia. Utrzymywanie wskaźnika BMI (czyli stosunku wagi do wzrostu) to takie działanie, dzięki któremu dłużej pozostaniesz młody. Badania na zwierzętach wykazały, że ograniczenia kaloryczne mogą sprzyjać długowieczności. Przykładowo, myszy żywione niskokaloryczną dietą, ubogą w substancje tłuszczowe, żyły zdecydowanie dłużej od myszy odżywianych dietą bogatokaloryczną i wysokotłuszczową. Odżywianie się pokarmami niskotłuszczowymi oraz uprawianie ćwiczeń fizycznych jest najlepszym i najszybszym sposobem na zrzucenie nadmiaru wagi i utrzymanie jej na właściwym poziomie. Przy planowaniu posiłków, które mają sprzyjać zachowaniu młodości, najważniejsze są rozwaga i równowaga. Unikaj popadania w efekt yo-yo, który polega na szybkim zrzuceniu wagi i następującym równie szybko przytyciu – skutki tego zjawiska są gorsze niż sama tylko nadwaga. Nie wiemy, czemu tak jest, jednak wyniki badań wyraźnie to potwierdzają. Dalsze informacje dotyczące związków między wagą ciała a procesami starzenia się znajdziesz w sekcji poświęconej odchudzaniu, którą zamieściłem w dalszej części tego rozdziału.

Leave a Reply

Czerwiec 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Archiwa