Osteoporoza i utrata masy kostnej. Każde ćwiczenia z oporem – czy będzie to wchodzenie pod górę, czy też dźwiganie siatki z zakupami – wzmacniają mięśnie i, co równie ważne, zwiększają gęstość kości, dzięki czemu są one silniejsze i rzadziej ulegają złamaniom. Ćwiczenia z oporem mogą nawet zwiększyć zawartość wapnia w kościach. Mimo że ćwiczenia wzmacniające – lub dźwiganie ciężarów – to najlepszy sposób na wzmocnienie tkanki kostnej, nowsze badania wykazują, że takie ćwiczenia, jak jazda na rowerze stacjonarnym czy aerobik w wodzie, także mogą powodować zwiększenie masy kostnej. Proszę jednak przyjąć do wiadomości, że niektóre z badań ostrzegają, iż ludzie uprawiający intensywne ćwiczenia fizyczne powinni otrzymywać wystarczającą dawkę wapnia – od 1000 do 1200 mg dziennie, jedynie wtedy wapń będzie mógł się wbudowywać w kości. W czasie intensywnego treningu znaczne ilości wapnia są tracone wraz z potem.

Upadki i złamania. Każdego roku około 30% ludzi po sześćdziesiątym piątym roku upada, z czego 15% tych osób doznaje poważnego urazu. Ponad 6% wszystkich wydatków na opiekę zdrowotną dotyczy osób po sześćdziesiątym piątym roku życia, które uległy urazom spowodowanym upadkiem. Złamanie szyjki kości udowej oraz inne złamania wyraźnie postarzają organizm. To nie samo złamanie tak postarza, ale, niestety, konieczne jest wówczas często długotrwałe unieruchomienie. Badania, którymi objęto ludzi w starszym wieku, wykazały, że u uprawiających ćwiczenia fizyczne, zwłaszcza trenujących zmysł równowagi: między innymi chi chuan, występuje znacznie zmniejszone ryzyko upadku lub związanego z tym urazu.

Leave a Reply

Październik 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Archiwa
Tagi
mobilny tlen http://megamedic.pl/ponczochy-przeciwzylakowe https://www.youtube.com/watch?v=qNDbQfgTng0 http://pokonaj-bariery.pl/schodolazy