W jaki sposób można sprawdzić, czy jedzenie zawiera znaczne ilości tłuszczu sztucznie utwardzanego? Nie dysponujesz taką możliwością. Do chwili obecnej producenci żywności nie są zobowiązani podać zawartości tłuszców utwardzanych na etykietach produktów żywnościowych, FDA jednak rozważa możliwość wprowadzenia takiego wymogu. Kiedy czytasz, co napisano na opakowaniu produktu spożywczego, powinieneś zwrócić uwagę na całkowitą zawartość tłuszczu. Potem sprawdź, ile jest w nim tłuszczu nasyconego. Po odjęciu obu liczb od siebie dowiesz się, ile stanowią łącznie tłuszcze nienasycone i sztucznie utwardzane. Jeśli na liście składników występują tłuszcze sztucznie częściowo lub w pełni wysycone przed tłuszczami wielonienasyconymi lub o nasyconym tylko jednym wiązaniu oznacza to, że w produkcie jest dużo tłuszczu utwardzonego. Zgodnie z zasadami na etykiecie należy wyliczyć składniki w kolejności zależnej od ich ilości w danym produkcie. Im jakiegoś składnika więcej, tym wyższą pozycję zajmuje na tej liście. Jeśli zatem listę tłuszczów rozpoczynają oleje wielonienasycone lub o nasyconym jednym wiązaniu, potem jest wymieniona oliwa lub olej canola wiesz, że skład tłuszczu w takim produkcie jest najprawdopodobniej zdrowy. Niektórzy eksperci oceniają, że w gotowych produktach żywnościowych 25-60% całości tłuszczu stanowią tłuszcze utwardzane, przez co z tego właśnie źródła pochodzi 15-30% całego spożycia tłuszczu. Inni nie zgadzają się z takim twierdzeniem i sądzą, że ten procent jest znacznie mniejszy.

Nadal nie znamy wszystkich skutków spożywania tłuszczów utwardzanych, Niektórzy naukowcy sądzą, że sztucznie zmodyfikowana cząsteczka tłuszczu utwardzonego może poczynić więcej szkód w naszym organizmie od cząsteczki naturalnego tłuszczu nasyconego. Zatem margaryna może być nawet bardziej niezdrowa niż masło. Nie możemy tego stwierdzić z całą pewnością, do tego potrzebne jest przeprowadzenie dalszych badań.

Najlepiej jest zmniejszyć jak najbardziej spożycie tłuszczów nasyconych i sztucznie utwardzonych. W przepisach, w których konieczny jest dodatek masła, postaraj się je zastąpić albo oliwą albo olejem. Stosuj zamiany. Jeśli już zdecydowałeś, że będziesz jadał margarynę, kupuj raczej tę w kubeczku lub płynną, nie w kostce.

Leave a Reply

Październik 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Archiwa