Czy wiedziałeś, że dwadzieścia minut trwa spalenie kalorii z pożywienia, które zjadłeś w trzydzieści sekund? I nie mówię tutaj o frytkach, ale o zdrowym jedzeniu, powiedzmy o bananach czy jabłkach. Kiedy jesz, rób to tak, by każda kaloria Cię odmładzała. Koniecznie zadbaj, by to, co jesz, było bogate w witaminy, składniki mineralne, substancje odżywcze i włókna roślinne, dzięki temu dłużej pozostaniesz młody. Zbyt wielu ludzi marnuje swoje posiłki na opychanie się pustymi kaloriami. Często objadamy się czymś, co ma mnóstwo cukru, tłuszczu, pustych węglowodanów i kalorii, a nie zawiera substancji odżywczych, których tak potrzebujemy.

Wraz z naszym starzeniem się, zmienia się i nasze zapotrzebowanie pokarmowe, W wieku średnim zmniejsza się masa mięśniowa o 5% na każde dziesięciolecie – przez co metabolizm obniża się o trzydzieści procent. Ta zmiana w organizmie zwiększa stosunek tłuszczu do tkanki mięśniowej, dochodzi też do zmniejszenia się gęstości kości. Im jesteś starszy metrykalnie, tym mniej powinieneś spożywać tłuszczu i kalorii. Jednocześnie powinieneś zwracać baczniejszą uwagę czy wraz z dietą otrzymujesz wystarczająco dużo substancji odżywczych. W przypadku przyjmowania pewnych leków i w przebiegu niektórych chorób, może się zmieniać stopień przyswajania składników odżywczych, zmianom może też podlegać apetyt. W niektórych badaniach stwierdzono nawet, że aż 60% osób w zaawansowanym wieku cierpi na jakieś niedobory pokarmowe.

Leave a Reply

Czerwiec 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Archiwa