Starzenie się naszego organizmu sprawia, że jesteśmy bardziej podatni na sztywnienie stawów, łatwiej też ulegamy urazom ortope- dycznym: mięśnie stają się sztywniejsze, ścięgna i stawy przestają już być elastyczne i mocne. W badaniach potwierdzono, że ludzie uprawiający ćwiczenia wzmacniające mięśnie stają się silniejsi, a wówczas bardziej prawdopodobne jest, że będą także uprawiać ćwiczenia innego typu. Już od dwudziestego roku życia zaczynamy tracić masę mięśniową – właśnie z tej to przyczyny wraz ze starzeniem się zaczynamy przybierać na wadze. Okazuje się bowiem, że każdy kilogram tkanki mięśniowej zużywa 400 kcal energii dziennie, zaś kilogram tkanki tłuszczowej zużywa zaledwie osiem kalorii. Nawet maratończycy tracą masę mięśniową, gdy nie uprawiają ćwiczeń wzmacniających siłę mięśniową. Jeśli uprawiasz tego rodzaju ćwiczenia codziennie, będziesz skutecznie przeciwdziałał temu zjawisku, a organizm w ciągu całego dnia będzie spalał większą ilość kalorii, nawet wówczas gdy leżysz. Wykonywanie ćwiczeń wydolnościowych wcale nie zwiększa masy mięśniowej. Wykonywanie ćwiczeń wzmacniających mięśnie i ćwiczeń rozciągających przez sześć dni w tygodniu po piętnaście minut zwiększy ilość spalanych kalorii o 15%.

Zawsze powinieneś wykonywać ćwiczenia poprawiające giętkość ciała (ćwiczenia rozciągające) i przed, i po wszelkich intensywnych ćwiczeniach – oczywiście najpierw powinieneś zastosować rozgrzewkę. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie możesz wykonywać zarówno przed jak i po ćwiczeniach kondycyjnych, możesz także wykonywać je w dniach wolnych od ćwiczeń poprawiających wydolność.

Leave a Reply

Wrzesień 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Archiwa