Zaburzenia snu. Badania wykonane na uniwersytetach Stanford i Emory wykazały, że osoby uprawiające ćwiczenia fizyczne zasypiają szybciej i śpią lepiej od rówieśników prowadzących siedzący tryb życia.

Depresja i lęk. Z uprawianiem ćwiczeń fizycznych wiążą się korzyści natury psychologicznej: ćwiczenia łagodzą depresje, lęk i inne zaburzenia natury emocjonalnej. Depresja jest częstym, choć wiele razy nie rozpoznawanym, schorzeniem ludzi starszych. Lekarze już od lat wiedzą, że ćwiczenia fizyczne, zwłaszcza jeśli są wykonywane w grupie, pomagają złagodzić kliniczną depresję. Ćwiczenia łagodzą także uczucie niepokoju i poprawiają w inny sposób kondycję psychiczną. Nawet osoby, u których nie rozpoznano żadnych chorób i zaburzeń psychicznych, stwierdzają, że ćwiczenia poprawiają im nastrój, dzięki aktywności fizycznej czują się szczęśliwsi i radośniej nastawieni do życia.

Radzenie sobie ze stresem. Regularne ćwiczenia fizyczne zmniejszają reakcje na stres, co oznacza, że czujesz się bardziej odprężony, czujesz się lepiej, łatwiej też stawiasz czoło stresującym zdarzeniom, w jakie obfituje codzienne życie. Wszyscy podlegamy stresom, jeśli jednak jesteśmy w dobrej formie fizycznej, jesteśmy lepiej zabezpieczeni przed postarzającym działaniem stresu.

Pamięć długoterminowa. Ćwiczenia fizyczne poprawiają pamięć długoterminową, poprawiają też funkcjonowanie mózgu. Chronią przed starzeniem się naczyń, które przyczynia się do wczesnego wystąpienia choroby Alzheimera.

Nikotynizm. Zwiększenie aktywności fizycznej ułatwia rzucenie palenia. Regularne ćwiczenia fizyczne zmniejszają głód nikotynowy. Jak dowodzi ta lista, ćwiczenia pomagają nam dłużej cieszyć się młodością. W jaki sposób można jednak tak się umotywować, by przestrzegać prawdziwego planu ćwiczeń?

Leave a Reply

Kwiecień 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
Archiwa