Nie określono, jakie jest dobowe zapotrzebowanie na potas, specjaliści od żywienia polecają jednak, byś przyjmował na dobę 3000 mg. Jeśli odżywiasz się prawidłowo zgodnie ze zbilansowaną dietą, prawdopodobnie wraz z pokarmem otrzymasz nieco ponad połowę tej ilości. Banany i avocado to najbogatsze źródła potasu. Jeden banan zawiera 467 mg potasu, a jeden owoc avocado, zarówno ten z Florydy jak i ten z Kalifornii, aż 1000 mg potasu. Mimo że avocado są bardzo kaloryczne ze względu na wysoką zawartość tłuszczu, ale są to tłuszcze o wy syconym jednym wiązaniu, a zatem zdrowe (zapoznaj się z rozdziałem 8.). Ziemniaki, owoce cytrusowe, pomidory, szpinak, seler, kantalupa i melon są także doskonałym źródłem potasu, bowiem filiżanka tych owoców i warzyw zawiera 400-500 mg tego pierwiastka. Suszone brzoskwinie i morele są bardzo kaloryczne, jednak także niezwykle bogate w potas, gdyż filiżanka zawiera aż 1500 mg tego pierwiastka, zatem jest to cała dawka dodatkowego potasu, jaką powinieneś przyjąć. Chude mleko i jogurt niskotłuszczowy są także dobrym źródłem potasu (jedna porcja zawiera 400 mg). Po to, by uzyskać efekt odmładzający, postaraj się codziennie zjadać trzy banany lub też w suplementacji 1400 mg potasu, resztę powinieneś czerpać z prawidłowo zbilansowanej diety, bogatej w warzywa i owoce, które zawierają potas. Jeśli tak będziesz postępował, zapewnisz sobie dzienną jego dawkę rzędu 3000 mg na dobę.

W żadnym przypadku nie wolno się zdecydować na dodatkowe przyjmowanie potasu bez zgody lekarza, bowiem przedawkowanie tego pierwiastka może stwarzać poważne problemy. Choć większość z nas nie spożywa codziennie wystarczającej jego dawki, rzadko się obserwuje niedobory tego pierwiastka, chyba że człowiek cierpi na jakąś chorobę lub przyjmuje pewne leki. Ponieważ niektóre z nich obniżają poziom potasu we krwi, może zostać zalecona jego suplemen- tacja, jednak takie działania powinny być objęte ścisłą kontrolą lekarską. Powinieneś być także świadom, że zwiększenie podaży potasu może postarzać ludzi, którzy cierpią na choroby nerek lub przyjmują pewne leki, zatem porozum się ze swoim lekarzem, nim zdecydujesz się na uzupełnianie tą dietą. Jednakże dla większości ludzi zwiększenie zawartości potasu w diecie szybko odmłodzi organizm o 0.6 roku i zmniejszy ryzyko wystąpienia udaru mózgu i związane z tym starzenie się umysłu.

Leave a Reply

Lipiec 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Archiwa