Jeśli jeszcze nigdy nie zajmowałeś się podnoszeniem ciężarów i nie wykonywałeś żadnych ćwiczeń z obciążeniem, powinieneś w pierwszym rzędzie poszukać odpowiedniej porady. Łatwo jest bowiem wskutek niewłaściwego podnoszenia ciężarów doznać urazu, a parę wstępnych wskazówek pozwoli Ci wykorzystać z największym dla siebie pożytkiem czas przeznaczony na ćwiczenia z oporem. Dzięki nim znacznie też zmniejszasz ryzyko wystąpienia urazu. Jednym ze sposobów łączenia podnoszenia ciężarów z ćwiczeniami wydolnościowy- mi jest trening, podczas którego podnosisz ciężaiy z szybkimi powtórzeniami, zaś pomiędzy seriami powtórzeń chodzisz w szybkim tempie. W salach sportowych najprawdopodobniej będziesz miał do swojej dyspozycji sprzęt pozwalający na wykonywanie określonych ćwiczeń. Jeśli zamierzasz ćwiczenia z oporem wykonywać w domu, radzę Ci zakupić ciężarki. Atlasy są zbyt drogie, a poza tym między poszczególnymi ćwiczeniami musisz dużo czasu poświecić na to, by dostosować urządzenie do planowanego ćwiczenia, wskutek czego okres, który przeznaczasz na ćwiczenia, jest w dużej części marnowany na majstrowanie przy sprzęcie. Także wiele urządzeń do uprawiania ćwiczeń aerobowych pozwala na ustawienie określonego oporu. W przypadku bieżni możesz zwiększyć kąt ustawienia jej „ścieżki”. W wielu stacjonarnych rowerach można zwiększyć opór, jaki musisz pokonać przy pedałowaniu.

Osobisty trener: jakie korzyści wynikają z profesjonalnych instrukcji?

Zastanów się, czy nie warto by na kilka sesji wynająć prywatnego trenera. Może się to wydawać luksusem, czymś, z czym kojarzysz gwiazdy Hollywood, jednak pieniądze wyłożone na lekcje z trenerem bardzo się opłacają, z czystym sercem je polecam. Kiedy Jennifer, moja córka, wymagała rehabilitacji z powodu urazu kolana, początkowo nie chciała pracować z trenerem. Wreszcie udało mi się ją przekonać, by chociaż podjęła próbę, a kiedy już spróbowała, dość szybko doceniła wartość tego rodzaju zajęć. Trener nauczył ją odpowiednio skupiać się na wykonywanym ćwiczeniu, nauczył techniki wizualizacji (stwarzania w myśli obrazu) mięśni, które z każdym treningiem stają się mocniejsze. Taka technika wspomogła proces wzmacniania mięśni w okolicy kolana, dzięki czemu szybciej się wygoiło. Córka dowiedziała się, jak pracują poszczególne grupy mięśniowe i jak można najskuteczniej je wzmacniać.

Jeśli już zdecydowałeś się na indywidualne zajęcia z trenerem, od czego powinieneś zacząć? Zacznij od kilku sesji z trenerem, potem trenuj z nim coraz rzadziej. Dobiy instruktor skupi się na technice wykonywania ćwiczeń, tak więc stosunkowo szybko nauczysz się je sam wykonywać prawidłowo. W ciągu pierwszych dwóch tygodni zafunduj sobie kilka takich zajęć, dzięki czemu utrwalisz to, czego się nauczyłeś. Następnie, przez kolejny miesiąc, zamów sesje indywidualne raz w tygodniu, potem w razie konieczności raz w miesiącu. Jeśli uważasz, że lekcje indywidualne z prywatnym instruktorem to lekka przesada, zastanów się, czy nie warto uczęszczać na zajęcia grupowe z trenerem. Już dzięki jednej lekcji łatwiej Ci będzie poprawić formę, masz też większe szanse na to, że unikniesz urazu.

Jennifer najbardziej cieszyło w zajęciach z trenerem to, że nauczyła się kilku rożnych ćwiczeń dla każdej grupy mięśniowej. Teraz może je sobie zmieniać lub też w?ybrać takie ćwiczenie, które sprawia jej najwięcej przyjemności.

Mój instruktor przede wszystkim nauczył mnie, że należy wykonywać takie ćwiczenia, które lubimy – powiedziała mi kiedyś. – Jeśli czegoś nie lubisz, możesz zwykle znaleźć jakiś inny sposób na osiągnięcie identycznego efektu.

Leave a Reply

Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« Wrz    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
http://independent.org.pl/ sklep tytoniowy - fajki dla palaczy
Archiwa