Jeśli zatem nosisz się z zamiarem rozpoczęcia ćwiczeń, od czego powinieneś zacząć? Tak jak Cyntia, musisz zabrać się do tego powoli i ostrożnie. Zmiana jakiegoś zachowania, tak by utrwaliła się ona na całe życie, wymaga pewnego wysiłku. Nie staraj się w ciągu pierwszego tygodnia osiągnąć tego, co zwykle osiąga się po roku regularnych ćwiczeń.

Najczęściej słyszy się ze strony osób, które unikają ćwiczeń fizycznych, wymówkę: „Nie mam na to czasu”. Powtarzam: ćwiczenia fizyczne wcale nie zużywają Twojego czasu, co więcej – dzięki nim dysponujesz większą ilością czasu. Jeśli każdego dnia trochę zainwestujesz, będziesz tu i teraz młodszy. Efekt jest już zauważalny po dziewięćdziesięciu dniach. Poczujesz się lepiej, będziesz silniejszy, ciało stanie się bardziej sprawne i wydolne. Kiedy słyszę pacjentów narzekających, że nie mają czasu na ćwiczenia fizyczne, staje mi przed oczami pewien niemodny już komik, który mawiał: „cały czas, który zyskałem dzięki ćwiczeniom fizycznym, poświęcam ćwiczeniom fizycznym”. Zabawne powiedzonko, które jednak zupełnie się mija z prawdą. Poświęcenie codziennie dwudziestu minut na aktywność fizyczną sprawi, że Twój organizm odmłodnieje i będziesz się czuł lepiej przez wszystkie pozostałe minuty dnia. Tak naprawdę to moi pacjenci, którzy wcielili w życie plan zwiększenia aktywności fizycznej z uwzględnieniem wszystkich trzech elementów, twierdzą, że każdego dnia zaoszczędzają ponad godzinę, właśnie dzięki temu, że ćwiczą. Im ktoś jest silniejszy i sprawniejszy, tym łatwiej mu podołać obowiązkom. I nic w tym dziwnego. Są przecież o 8.1 roku młodsi biologicznie od przeciętnych równolatków.

Leave a Reply

Styczeń 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Archiwa