Powinieneś odżywiać się dietą bogatą w owoce, warzywa i produkty z pełnego przemiału ziarna, przede wszystkim dlatego, że zawierają dużo włókien roślinnych. Ludzie, którzy stosują dietę bogatoreszt- kową (czyli bogatą we włókna roślinne i pektyny), wyraźnie wolniej się starzeją. Codzienne zjadanie 25 gramów włókien roślinnych może sprawić, że będziemy mieli organizmy młodsze aż o trzy lata od równolatka, który zjada ich tylko 12 gramów – a właśnie taka jest średnia amerykańska dobowego spożycia roślinnych substancji resztkowych.

Niestrawne włókna występują wyłącznie w pokarmach pochodzenia roślinnego, nie ulegają one strawieniu i przechodzą przez przewód pokarmowy w stanie nietkniętym. Ponieważ nie mogą być strawione, nie dostarczają organizmowi kalorii, jednak dzięki nim uczucie sytości pojawia się wcześniej i łatwiej jest wówczas uniknąć przejadania się. Dieta bogatoresztkowa przyspiesza procesy trawienia, zwiększa masę stolca i pomaga organizmowi w szybszym pozbyciu się tego, co niepotrzebne. Zatem czas narażenia śluzówki jelita grubego na potencjalnie rakotwórcze substancje zawarte w kale wydatnie się skraca. Dzięki temu tempo procesów starzenia wydaje się spowalniać – rzadziej występują choroby jelit i serca. Dieta bogatoresztkowa zmniejsza także ryzyko zachorowania na raka jelita grubego, a prawdopodobnie i innych nowotworów. W jednym z badań stwierdzono na przykład, że dieta niskotłuszczowa i bogata we włókna roślinne zmniejsza stężenie estrogenów we krwi, prawdopodobnie właśnie dlatego kobiety, które odżywiają się w ten sposób, rzadziej chorują na raka piersi. W badaniu obejmującym czterdzieści trzy tysiące ludzi, które prowadzono pod auspicjami Northwestern University, stwierdzono, że zwiększenie spożycia włókien roślinnych roślin zbożowych zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału serca o 29% (dzięki czemu osoba w wieku 55 lat jest w istocie młodsza o 1.9 roku). Ludzie, którzy jedzą mniej włókien roślinnych, zwykle w ogóle gorzej komponują dietę i częściej prowadzą siedzący tryb życia.

Leave a Reply

Czerwiec 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Archiwa