Włókna roślinne regulują metabolizm i procesy trawienia, stabilizują poziom cukru we krwi, wpływają na przyswajalność substancji odżywczych z diety. Dieta bogatoresztkowa wyraźnie chroni przed uchyłkowatością jelita i zapaleniem odbytnicy – stanami, w których proces zapalny toczy się w obrębie przewodu pokarmowego. Dieta taka wyraźnie zmniejsza też częstość występowania żylaków odbytu, które miedzy innymi mogą być spowodowane tym, że stolec, jeśli jest oddawany z dużym wysiłkiem, wywiera zbyt silny nacisk na ściany odbytnicy, a to ma często miejsce u ludzi odżywiających się dietą ubogoresztkową.

Proszę nie przechodzić na dietę bogatoresztkową w sposób nagły. Należy zwiększać spożycie włókien roślinnych stopniowo. Konieczne przy tym jest wypijanie znacznych ilości płynów, bowiem włókna roślinne wchłaniają wodę. Jedz pieczywo i inne produkty zbożowe z pełnego przemiału ziarna. Nawet gdy pieczywo nosi nazwę sugerującą, iż jest zdrowe, a wypieczone jest z „białej mąki”, już nie ma włókien roślinnych, zostały one usunięte w procesie oczyszczania mąki. Czytaj etykiety na gotowych produktach spożywczych, powinieneś tam znaleźć informację, jaka jest całkowita zawartość włókien roślinnych.

Leave a Reply

Maj 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Archiwa