Włókna roślinne regulują metabolizm i procesy trawienia, stabilizują poziom cukru we krwi, wpływają na przyswajalność substancji odżywczych z diety. Dieta bogatoresztkowa wyraźnie chroni przed uchyłkowatością jelita i zapaleniem odbytnicy – stanami, w których proces zapalny toczy się w obrębie przewodu pokarmowego. Dieta taka wyraźnie zmniejsza też częstość występowania żylaków odbytu, które miedzy innymi mogą być spowodowane tym, że stolec, jeśli jest oddawany z dużym wysiłkiem, wywiera zbyt silny nacisk na ściany odbytnicy, a to ma często miejsce u ludzi odżywiających się dietą ubogoresztkową.

Proszę nie przechodzić na dietę bogatoresztkową w sposób nagły. Należy zwiększać spożycie włókien roślinnych stopniowo. Konieczne przy tym jest wypijanie znacznych ilości płynów, bowiem włókna roślinne wchłaniają wodę. Jedz pieczywo i inne produkty zbożowe z pełnego przemiału ziarna. Nawet gdy pieczywo nosi nazwę sugerującą, iż jest zdrowe, a wypieczone jest z „białej mąki”, już nie ma włókien roślinnych, zostały one usunięte w procesie oczyszczania mąki. Czytaj etykiety na gotowych produktach spożywczych, powinieneś tam znaleźć informację, jaka jest całkowita zawartość włókien roślinnych.

Leave a Reply

Wrzesień 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Archiwa
Tagi
poradnia dietetyczna warszawa nutramigen.net/pl-nu/czym-jest-alergia-na-mleko/co-dolega-mojemu-dziecku/objawy-i-sygnaly urządzenia gastronomiczne odchudzanie warszawa