Jeśli cierpisz z powodu częstego budzenia się w nocy lub budzisz się za wcześnie i już nie możesz zasnąć, również i wtedy melatonina okaże się pomocna. W tym wypadku powinieneś także rozpocząć od 1 mg przed snem. Jeśli problemy nie znikną już pierwszej nocy, następnego wieczoru weź 2 mg. Jeśli i to nie poskutkuje, zwiększaj dawkę co wieczór o 1 mg (maksymalnie 5 mg), dopóki nie zaczniesz dobrze sypiać, budząc się rano wypoczęty i rześki.

Po ustaleniu odpowiedniej dawki hormonu zalecamy, podobnie jak w przypadku bezsenności, dwutygodniową kurację. Pozwoli to na wyregulowanie wewnętrznego zegara organizmu i przywrócenie mu prawidłowego cyklu dobowego.

Uwaga: Jeśli stwierdzisz, że po zażyciu melatoniny następnego dnia rano czujesz się śpiący i ociężały, to znaczy, że dawka, którą przyjmujesz, jest za wysoka, a więc należy ją zmniejszyć (por. rozdział 12.)

W wyniku zmiany stref czasowych, jak już pisaliśmy, ludzie często odczuwają dolegliwości spowodowane zakłóceniem cyklu dobowego. Melatonina także i w tym wypadku okazała się skuteczna.

Nasze zalecenia są bardzo proste: jeśli znalazłeś się w innej strefie czasowej, już w miejscu docelowym zażyj 3 do 5 mg melatoniny przed snem. Kontynuuj kurację przez cztery kolejne wieczory, aż organizm zakończy proces adaptacji. Jeśli w nowym miejscu budzisz się za wcześnie, przyjmij dodatkowo 1 do 3 mg, by ponownie zasnąć. Po powrocie z podróży korzystaj z melatoniny w dawce 3-5 mg przed snem, do czasu aż organizm powróci do zwykłego rytmu dobowego. Wielu ludzi twierdzi, że dzięki melatoninie nie odczuwają żadnego z przykrych symptomów towarzyszących zwykle zmianie strefy czasowej.

Leave a Reply

Maj 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Archiwa