Dokonujesz zmian na cale życie, zmian, które mają sprawiać, iż będziesz miał organizm młodszy od Twoich równolatków. Wprowadzanie tych zmian nie powinno być w żadnym razie udręką, a zdrowe jedzenie ma być źródłem dodatkowej przyjemności, którą zyskujesz dzięki temu, że dłużej jesteś młody i dłużej żyjesz. Kup książkę kucharską, w której proponuje się niskotłuszczowe potrawy i przyrządzaj z niej jakąś nową potrawę trzy razy w tygodniu albo co niedzielę. Jeśli mieszkasz z kimś, kto dzieli się z Tobą obowiązkami kuchennymi, zacznijcie się bawić gotowaniem. Urządźcie konkurs, kto ugotuje najsmaczniejszą potrawę o niskiej zawartości tłuszczu. Jeśli nie macie najmniejszego pojęcia, jak się przyrządza to nowe zabawne warzywo (powiedzmy kalarepę) – wymyślcie coś. Pozwólcie sobie na odrobinę śmiałości i fantazji. Jeśli wciąż gotujesz w określonym stylu, postaraj się przełamać monotonię i wprowadź zmiany. Stale próbuj czegoś nowego: kuchnię tajską, włoską czy wegetariańską. Niech jedzenie potraw z niską zawartością tłuszczu sprawa Ci przyjemność, nie powinieneś patrzeć najedzenie z obrzydzeniem.

Tak przedstawiają się główne wskazówki co do planowania diety, by sprzyjała dłuższemu zachowaniu młodości. Wprowadzenie wszystkich zmian prawdopodobnie zajmie jakiś czas. Postaraj się stosować do nich przez parę miesięcy i sprawdź, co z tego wynika. Jeśli masz wątpliwości, jaka ilość stanowi porcję standardową danego produktu lub też chcesz wiedzieć, ile składników odżywczych zawiera dany produkt, powinieneś kupić książkę poświęconą problematyce żywienia. W wielu książkach na przyzwoitym poziomie można znaleźć listy produktów spożywczych z przypisaną im wartością kaloryczną oraz listę składników odżywczych. Im więcej masz wiadomości o tym, co jesz, tym łatwiej jest dokonać właściwych wyborów w dziedzinie żywienia, i tym łatwiej jest dłużej pozostać młodym.

Zajmijmy się teraz przez chwilę trzema zagadnieniami związanymi z żywieniem, o których wszyscy już coś słyszeliśmy, jednak chcemy się dowiedzieć czegoś więcej. Te zagadnienia to: spożycie tłuszczu, cholesterolu i utrzymanie wagi ciała.

Leave a Reply

Grudzień 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Archiwa