Zatem, co konkretnie powinieneś zjadać na śniadanie? Produkty zbożowe, owoce, soki i niskotłuszczowy nabiał, powiedzmy odtłuszczony jogurt lub chude mleko. Wybieraj produkty zbożowe z pełnego przemiału, bez dodatku tłuszczu i cukru, czyli bez pustych kalorii. Naucz się czytać etykietki produktów i nie kupuj na śniadanie tych „zdrowych” na przykład granoli, które są bardzo kaloryczne i tłuste. Do płatków śniadaniowych, kawy lub herbaty zamiast pełnego mleka używaj mleka odtłuszczonego. Pij dużo soków – czystych soków i tych wzbogacanych – nie kupuj napojów owocowych, koktajli, produktów, w których mało jest naturalnego soku, natomiast dużo cukru. Świeże owoce są nawet lepsze od soków owocowych, ponieważ zawierają dużo pożądanych włókien roślinnych. Poza tym oba te źródła obfitują w witaminę C i potas. Jedz pieczywo z pełnego przemiału ziarna. Znów zwracam uwagę na to, że trzeba czytać etykiety na produktach: niestety, produkowany fabrycznie chleb zawiera cukier, sól i inne składniki, których warto jest unikać. Zamiast croi- ssantów czy słodkich bułek, które mają wysoką zawartość tłuszczu wybieraj zwykłe pieczywo. Spróbuj, jak smakuje pieczywo z serem Neufchatel lub oliwą z oliwek zamiast serem śmietankowym o wysokiej zawartości tłuszczu i masłem lub margaryną. Pasty owocowe to doskonały środek zastępczy dla wysokosłodzonych, zatem wysokokalorycznych dżemów i konfitur. Ogólnie: unikaj jedzenia na śniadanie pokarmów bogatych w tłuszcze nasycone, takich jak kiełbasa lub bekon. Żółtko jaja jest bogate w tłuszcze i cholesterol, spróbuj zatem przyrządzić omlet warzywny z samego białka, z salsą zamiast sera żółtego, jest to danie o niewielkiej ilości tłuszczu, niskokaloryczne. Jeśli marzysz o naleśnikach lub plackach, przyrządź je na teflonowej patelni lub zwilż patelnię jedynie olejem roślinnym. Jedz skrojone owoce posypane niewielką ilością cukru pudru, unikaj kremów i sosów sporządzanych na bazie masła i cukru.

Pamiętaj także, że „herbatnik i kawa” to absolutnie bezwartościowe śniadanie – mnóstwo kalorii, mnóstwo postarzających naczynia tłuszczów sztucznie utwardzanych i brak składników odżywczych.

Czas śniadania przeznacz na rozwój wyobraźni: postaraj się wymyślić jakieś niekonwencjonalne menu – mogą to być, powiedzmy, posiekane warzywa i nisko tłuszczo we krakersy, wypiekane z mąki pełnego przemiału, albo też tortilla z mąki kukurydzianej nadziewana fasolą, sałatą i pomidorami. Możesz też zrobić nektar owocowy miksując najróżniejsze łubiane owoce – na przykład kiwi, banan, jagody, brzoskwinie, mango. Możesz dodawać do miksowania surowe buraczki lub pomidory. Jeśli posiadasz sokowirówkę, możesz sporządzić własnoręcznie sok pomidorowy z dodatkiem soku z selera, szpinaku i innych warzyw. W ten sposób oszczędzisz czas na początku dnia i zaczniesz dzień od posiłku bogatego w składniki odżywcze, a ubogiego w tłuszcze.

Leave a Reply

Kwiecień 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
Archiwa