Mimo że samego spożycia cukru nie można powiązać z procesami starzenia, jednak może z tym być związane przybieranie na wadze. Cukry proste zwykle występują w pokarmach w wyższym stężeniu, dlatego też każdy kęs takiego pokarmu zawiera dużo kalorii. Zerwanie z przejadaniem się słodyczami to prosty i szybki sposób, by dieta przestała być nadmiernie kaloryczna. Niektórzy sądzą, że spożywanie zbyt dużych ilości słodyczy może spowodować zachorowanie na cukrzycę – to nieprawda. Jednakże pokarmy, które zawierają dużo cukru rafinowanego, są bardzo kaloryczne, a większość z tych kalorii to tak zwane puste kalorie, czyli takie, za którymi nie stoją składniki odżywcze. Proszę się nie oszukiwać: miód i cukry pochodzenia naturalnego nie są zdrowymi zamiennikami cukru rafinowanego. W końcu nasz organizm przekształca je dokładnie w te same cząstki, które niosą ze sobą ten sam ładunek kalorii. Wreszcie, choć nie zawsze tak się dzieje, osoby odżywiające się dietą z niewielką ilością cukru mają we krwi bardziej stały poziom glukozy. Jedzenie dużych ilości cukru powoduje, że tempo metabolizmu rośnie i następnie szybko spada. Uprzednie spożycie niewielkiej ilości tłuszczu sprawi, że żołądek będzie przesuwał treść pokarmową do jelit wolniej, zatem przez dłuższy czas będzie wypełniony, a poziom glukozy we krwi nie będzie podlegał tak szybkim wahaniom. Ostatecznie będziesz się czuł pełniejszy i mniej będziesz jadł, co więcej, ponieważ cukier jest wchłaniany przede wszystkim z jelit, opóźnienie przedostania się cukru do jelit zmniejsza tempo narastania poziomu cukru we krwi (patrz – wykres 8.1). Wielu ludzi stwierdza też, że jedzenie mniejszej ilości cukru pozwala im uniknąć senności, która często pojawia się po posiłku.

Leave a Reply

Styczeń 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Archiwa