Melatonina jest wspaniałym, naturalnym środkiem nasennym. Skoro jej zadanie to regulacja wewnętrznego zegara organizmu, w sposób oczywisty jest najskuteczniejszym lekiem usuwającym wszelkie problemy związane ze snem, stanowiące przecież naruszenie naturalnego dobowego cyklu funkcjonowania.

W przypadku jakichkolwiek zakłóceń nocnego wypoczynku zalecamy przyjmowanie od 1 do 5 mg hormonu przed snem. Działanie melatoniny zależy od indywidualnych dyspozycji organizmu. Niektórzy stwierdzą, że już niewielka dawka tego hormonu zapewni oczekiwany efekt. Innym będzie potrzebna wyższa. W celu określenia optymalnej dawki dla twojego organizmu zalecamy rozpoczęcie od 1 mg i w razie konieczności stopniowe zwiększanie.

Jeżeli dręczącym cię problemem jest bezsenność, a nie możesz zasnąć w ciągu trzydziestu minut mimo przyjęcia 1 mg melatoniny, zwiększ dawkę do 2 mg jeszcze tego samego wieczora. Jeśli 2 mg nie zadziałają w ciągu dziesięciu – piętnastu minut, weź następny 1 mg (co łącznie da 3 mg). Gdyby i to nie poskutkowało (w co zresztą wątpimy), kontynuuj zwiększanie dawki, każdorazowo o 1 mg co dwadzieścia minut – do maksimum wynoszącego 5 mg.

Po ustaleniu dawki optymalnej aplikuj ją każdego wieczoru przed snem. Pamiętaj jednak, że zalecamy przyjmowanie melatoniny nie dłużej niż przez dwa tygodnie. Wystarczy to do wyregulowania wewnętrznego zegara i przywrócenia równowagi cyklu dobowego. Melatonina jak wiemy wykazuje przedłużone działanie i dlatego po upływie dwóch tygodni, nie zażywając już melatoniny, będziesz wciąż dobrze sypiać.

Leave a Reply

Listopad 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Archiwa