Magnez jest pierwiastkiem śladowym niezbędnym do przemian energetycznych w naszym organizmie. Skurcz mięśni, przewodzenie impulsów nerwowych, a nawet podstawowe procesy magazynowania energii w komórce są zależne od magnezu. Niestety, okazuje się, że niedobory magnezu są niezwykle częste. Znawcy tematu szacują, że 40% Amerykanów otrzymuje z pożywieniem tylko 70% ilości, która jest niezbędna organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Tempo współczesnego życia zdecydowanie nie służy utrzymaniu w organizmie prawidłowych ilości tego pierwiastka: stres, cukier, alkohol, fosforany – które często można znaleźć w napojach i żywności – wypłukują z nas wszelkie zapasy magnezu. Nawet ćwiczenia fizyczne, które przecież bardzo służą zachowaniu przez nas młodości, mogą być przyczyną jego niedoboru, ponieważ wraz z potem tracimy go. Co więcej – niedobór magnezu często przebiega bez uchwytnych objawów. Pierwszą oznaką, że coś jest nie tak, może być atak serca wywołany nieprawidłowym rytmem jego pracy.

W dziesięcioletnim badaniu na grupie czterystu osób z wysokim ryzykiem choroby niedokrwiennej serca stwierdzono, że ci badani, którzy odżywiali się dietą bogatą w magnez, mieli o ponad połowę zredukowaną częstość powikłań ze strony układu sercowo-naczyniowe- go w porównaniu z tymi, którzy przyjmowali codziennie jedynie jedną trzecią zalecanej dawki dobowej magnezu. Ogólny wskaźnik śmiertelności ludzi odżywiających się dietą bogatą w magnez był także mniejszy. Mimo że to dziesięcioletnie badanie było pierwszym z badań tak dogłębnie analizujących znaczenie magnezu, jego wyniki pozostają nadal aktualne, oznacza to, że jeśli odżywiasz się dietą bogatą w magnez, możesz odjąć od prawdziwego wieku 0.9 roku.

Nie potrafię jeszcze stwierdzić z całą pewnością, że odżywianie się zgodne z dietą o dużej zawartości magnezu istotnie odmładza, jednak zarówno pojedyncze doniesienia jak i dane wstępne sugerują, iż tak właśnie jest. Już od jakiegoś czasu było wiadomo, że ataki serca są rzadsze w rejonach, gdzie woda jest bogata w sole magnezu. Wiadomo także, że magnez obniża ciśnienie tętnicze krwi, rozszerza naczynia tętnicze i, kiedy jest podawany bezpośrednio po ataku serca, przywraca prawidłowy rytm jego pracy. Odgrywa też niezmiernie ważną rolę w regulacji poziomu wapnia w organizmie. Ponieważ wiemy, że przyjmowanie wapnia odmładza organizm, konieczne staje się przyjmowanie magnezu po to, by wapń mógł się wchłaniać z przewodu pokarmowego.

Leave a Reply

Wrzesień 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Archiwa
Tagi
anatomia palpacyjna kurs rehabilitacja mokotów http://hipoalergiczni.pl/6-najpopularniejszych-oliwek-dla-dzieci-pod-lupa/