Poleca się przyjmowanie około trzech razy mniej magnezu niż wapnia, co oznacza, że kobiety powinny przyjmować co najmniej 400 mg magnezu na dobę, mężczyźni zaś 333 mg na dobę. Aktualne badania wykazują, że przeciętny Amerykanin przyjmuje mniej niż 300 mg na dobę. Kobiety w ciąży i matki karmiące, ludzie ze schorzeniami nerek, cukrzycą, odżywiający się zgodnie z dietą niskokaloryczną, pacjenci przyjmujący preparaty naparstnicy i leki moczopędne powinni szczególnie baczną uwagę przywiązywać do przyjmowania wystarczającej ilości tego pierwiastka. Wszyscy oni powinni porozumieć się ze swoim lekarzem, nim podejmą się wprowadzenia jakichś zmian.

Magnez można znaleźć przede wszystkim w produktach z pełnego przemiału ziarna. Chleb wypiekany z mąki oczyszczanej zawiera, niestety, bardzo niewiele magnezu, ponieważ większa jego część jest tracona w procesach oczyszczania mąki. Większość płatków śniadaniowych wzbogacanych i produkowanych z pełnego ziarna zawiera 100-200 mg magnezu na miseczkę. W jednej porcji fasoli lima lub soi jest 100 mg magnezu, większość orzechów zawiera w porcji od 100 do 300 mg tego pierwiastka. Bogatym źródłem magnezu są także takie owoce i warzywa, jak avocado, banany, buraki, rodzynki i daktyle. Kiedy dokonujesz wyboru preparatu do suplementacji, powinieneś zwracać uwagę, czy zawiera on magnez. Jeśli niepokoisz się, czy otrzymujesz wystarczającą dawkę magnezu, powinieneś rozważyć dołączenie do suplementacji 250-300 mg na dobę. Tak jak w przypadku opracowywania planów wszystkich działań zmierzających do odmłodzenia się, powinieneś skonsultować i takie działanie ze swoim lekarzem. Zdarza się bowiem, że osoby z chorobami nerek mają kłopoty z wydaleniem nadmiaru magnezu, który wówczas gromadzi się w organizmie i może wywoływać poważne działania niepożądane.

Leave a Reply

Maj 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Archiwa