Zaczęła od wyliczenia pięciu tych, które przyjmowała regularnie. Na liście znalazły się dwa leki, które – zażywane łącznie – mogą wchodzić w groźne interakcje. Jednak bardzo wysokie ciśnienie tętnicze krwi i silne bóle głowy nie należały do typowych objawów związanych z interakcją tych właśnie leków. Zadałem więc Sue pytanie: – Czy na pewno powiedziałaś mi już o wszystkich łykanych przez ciebie pigułkach? A co z witaminami, lekami dostępnymi bez recepty, suplementami, lekami ziołowymi i herbatkami ziołowymi?

Och, o tym nawet nie pomyślałam. Łykam parę witamin i trzy różne środki ziołowe. Dwa z nich mają łagodzić bóle głowy, trzeci ma oczyszczać zatoki. Ale przecież są to leki naturalne i nie mogą mi zaszkodzić, prawda? A potem powiedziała, jakie konkretnie leki przyjmuje.

– Bingo – stwierdziłem. – Wreszcie znaleźliśmy winowajcę. Okazało się, że lek przyjmowany w celu oczyszczenia zatok wchodził w interakcję z jednym z tych na nadciśnienie. Bawiła się mieszanką wybuchową, która mogła spowodować u niej wylew albo też zawał serca. – Po pierwsze muszę coś zrobić, by obniżyć ciśnienie krwi. A potem proszę wrócić do domu i powyrzucać buteleczki z tym fatalnym lekiem ziołowym – powiedziałem.

– Jestem naprawdę zaskoczona. Byłam przekonana, że te preparaty naturalne są zupełnie nieszkodliwe – stwierdziła June.

– I w tym właśnie tkwi problem – odpowiedziałem – Leki pochodzenia naturalnego pozornie wydają się zupełnie nieszkodliwe, ale kiedy są przyjmowane z niewłaściwymi preparatami, mogą stać się niebezpieczne.

Leave a Reply

Szukasz sprawdzonego gabinetu dentystycznego? Gamadent Kliknij tutaj aparaty Damon
Październik 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Archiwa