To bardzo ważne pytanie – jak już zaznaczyliśmy, melatonina powinna być przyjmowana wieczorem, przed snem. Pamiętaj: zapadnięcie ciemności jest sygnałem do rozpoczęcia pracy przez szyszynkę, co w konsekwencji sprawia, że nasz organizm domaga się snu. Dlatego też jest normalne, że po zażyciu hormonu u większości ludzi występuje uczucie senności. Zalecane jest więc jego przyjmowanie na pół godziny przed snem. Gdy jednak pracujesz w nocy, wówczas powinieneś zmodyfikować czas przyjmowania melatoniny, zależnie od pory, w której faktycznie zamierzasz położyć się spać w dzień. Zwracamy także uwagę, by po zażyciu tabletki nie wykonywać czynności wymagających szczególnej koncentracji, takich jak na przykład prowadzenie samochodu. Choć hormon nie wywołuje uczucia otępienia, jakie występuje po przyjęciu środków nasennych, możesz jednak czuć się ospały.

Różne firmy produkują melatoninę, która jest dostępna w większości sklepów ze zdrową żywnością i w wielu aptekach. Występuje w dwóch postaciach – kapsułek bądź tabletek. Proponuje się dwa rodzaje melatoniny, różniące się surowcami użytymi do jej produkcji: syntetyczną i tak zwaną naturalną, wytwarzaną z wyciągu zwierzęcych szyszynek. Zalecamy melatoninę syntetyczną. Farmakolog lub sprzedawca pomoże w wyborze właściwego produktu.

Leave a Reply

Listopad 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Archiwa