I łosoś, i takie ryby o białym mięsie jak dorsz oraz okoń, podobnie i wiele innych ryb, zawierają kwasy tłuszczowe omega-3. Ten rodzaj kwasów zmniejsza poziom trójglicerydów we krwi i wydaje się obniżać ciśnienie krwi. Jedzenie ryb raz w tygodniu może zmniejszać ryzyko wystąpienia zawału serca o połowę, przez co człowiek w wieku 55 lat jest w istocie młodszy o 2.7 roku. Mimo że nikt dokładnie nie wie, w jaki sposób kwasy omega-3 zapobiegają atakom serca, to niektórzy eksperci sądzą, że substancje te zapobiegają odkładaniu się płytki miażdżycowej w ścianie naczyń tętniczych. Inni sugerują, że kwasy omega-3 stabilizują częstość bicia serca, dzięki czemu zmniejsza się prawdopodobieństwo wystąpienia zaburzeń rytmu serca, które często jest związane z atakiem serca. Kwasy omega-3 wydają się także sprawiać, iż płytki krwi stają się mniej lepkie, przez co zmniejsza się ryzyko powstania zakrzepu. W ostatnich badaniach udowodniono, że spożycie iyb przynajmniej raz w tygodniu powoduje 52-proc. redukcję częstości nagłych zgonów. Kwasy omega-3 mogą także obniżać ciśnienie krwi. Choć możesz kupić w sklepach ze zdrową żywnością i w aptekach olej rybi w kapsułkach, najlepiej jest po prostu częściej jadać ryby.

Skorupiaki także zawierają kwasy omega-3, jednakże w mniejszych ilościach niż ryby. Mimo że te pierwsze zawierają znaczne ilości cholesterolu, ale mają niewiele tłuszczu, są zatem całkiem zdrowym pokarmem. Przestrzegam przed jedzeniem owoców morza na surowo, gdyż mogą w nich występować chorobotwórcze drobnoustroje, które zwykle giną pod wpływem wysokiej temperatury.

Leave a Reply

Lipiec 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Archiwa