Dysponujemy wyraźnymi dowodami na to, że ograniczenie spożycia tłuszczów, zwłaszcza nasyconych i sztucznie utwardzonych zapobiega starzeniu się naczyń tętniczych, zmniejsza ryzyko powstawania płytek miażdżycowych, a także zagrożenie zawałem i udarem mózgu. Chociaż dowody są dyskusyjne i brak jest ostatecznych wyników, które by to potwierdzały, wydaje się, że taka dieta spowalnia także starzenie się układu odpornościowego, co może zmniejszać ryzyko zachorowania na nowotwór złośliwy, Eksperci szacują, że 10-70% wszystkich nowotworów złośliwych jest wynikiem odżywiania się dietą bogatą w tłuszcze nasycone i sztucznie utwardzone, ubogą zaś w warzywa i owoce. Zgodnie z publikacją, która ukazała się w Journal oj the American Cancer Institute, kobiety spożywające dziennie 10 gramów tłuszczów nasyconych częściej o dwadzieścia procent zapadają na raka jajnika. Udało się także powiązać przyspieszone starzenie się związane z zachorowaniem na raka jelita grubego ze spożywaniem czerwonego mięsa częściej niż raz w tygodniu. Prawdopodobnie efekt ten jest spowodowany przez tłuszcze nasycone, które w tym mięsie występują.

Jeśli ograniczysz spożycie tłuszczów nasyconych i sztucznie utwardzonych, zmniejszysz ryzyko postępu starzenia się naczyń. Unikaj rzeczy smażonych, nie jedz też smażonych potraw z barów szybkiej obsługi. Zastanów się, czy nie używasz za dużo dressingów do sałatek: większość z nich zawiera sporo tłuszczy nasyconych. Postaraj się nie jadać czerwonego mięsa częściej niż raz w tygodniu. Kiedy już jesz wieprzowinę lub wołowinę, wybieraj chude kawałki. Gdy kupujesz wołowinę, decyduj się na rostbef lub polędwicę. W przypadku wieprzowiny wybieraj mięso od szynki lub polędwicę, każdy kawałek postaraj się dobrze okroić z tłuszczu, Unikaj jedzenia przetworzonego mięsa, czyli parówek, salami i mielonek. Wystrzegaj się wszystkiego, co zawiera olej palmowy lub kokosowy, są to tłuszcze nasycone. Do produktów nabiałowych niskotłuszczowych należy chude mleko, jogurt beztłuszczowy i biały ser.

Istnieje kilka rodzajów tłuszczu i koniecznie powinieneś się dowiedzieć, których z nich należy unikać, które jeść i kiedy dzięki temu zyskasz możliwość wpływu na tempo procesów starzenia się organizmu. Jest to problem o takim znaczeniu, że poświęciłem mu cały podrozdział.

Leave a Reply

Maj 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Archiwa