Ograniczenie spożycia tłuszczu, zwłaszcza tłuszczów nasyconych i sztucznie utwardzonych, jest najtrudniejszym działaniem, z którym musimy się zmierzyć, wprowadzając zmiany w diecie. Wszyscy powinniśmy jadać trochę tłuszczu, jednak przeciętny mieszkaniec kraju wysoko rozwiniętego jada zdecydowanie za tłusto. Jednym ze skutecznych sposobów ograniczenia tłuszczu i kalorii jest odpowiednie planowanie w czasie posiłku. Jeśli na samym początku zje się niewielką ilość tłuszczu, szybciej się potem najesz i ostatecznie pochłoniesz mniej kalorii. Niewielka jego ilość sprawi, że żołądek nie opróżni się do jelit tak szybko (zapoznaj się z wykresem 8.1, który zamieszczony jest na str. 244).

Wcale nie jest proste planowanie w sposób rozsądny spożycia tłuszczu z dietą. Po pierwsze: tłuszcz może oznaczać ten tłuszcz, który zgromadził Twój organizm i ten tłuszcz, który jest zawarty w pokarmach. Jest on rodzajem związku organicznego, który występuje w niemal każdym organizmie żywym, można go znaleźć i w organizmach zwierzęcych, i w roślinnych.

Mimo że powinniśmy jeść mniej tłuszczu możemy stwierdzić, że jest on nam niezbędny do życia. Nasz organizm nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć trzech podstawowych kwasów tłuszczowych i musi je czerpać ze spożywanych pokarmów, zatem musisz spożywać tłuszcz. Poza tym musisz zjadać trochę tłuszczu, by możliwe było wchłanianie witaminy A, D, E i K oraz antyoksydantów – takich substancji, które hamują procesy starzenia się organizmu, jak na przykład likopen. Problem polega nie na tym, że w ogóle jemy tłuszcze, ale na tym, że jemy ich za dużo i nieodpowiednie.

Leave a Reply

Styczeń 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Archiwa