Po pierwsze, należy wyliczyć maksymalną częstość pracy serca (ilość skurczów serca na minutę wówczas, gdy osiąga szczyt własnych możliwości). Szacuje się tę częstość przez odjęcie od 220 własnego wieku kalendarzowego. Zatem, jeśli masz czterdzieści lat, maksymalna częstość pracy serca wynosi około 180 uderzeń na minutę. Jeśli masz z kolei lat sześćdziesiąt, maksymalna częstość pracy serca wynosi 160 uderzeń na minutę. Ja saun otrzymuję wynik bardziej dokładny poprzez odjęcie od 220 wyliczonego programem RecdAge prawdziwego wieku. Kiedy rozpoczynasz swój program ćwiczeń fizycznych, powinieneś postawić sobie za cel osiągniecie 65% maksymalnej częstości pracy serca na dwadzieścia minut trzy razy w tygodniu. Kiedy już osiągniesz lepszą formę, postaraj się osiągnąć 80% maksymalnej częstości pracy serca. Przykładowo, jeśli liczysz sobie czterdzieści lat, powinieneś starać się przyspieszyć czynność serca do 117 uderzeń na minutę na przeciąg dwudziestu kolejnych minut, przy każdym uprawianiu ćwiczeń kondy cyjnych. Wraz z postępami powinieneś zacząć przyspieszać czynność serca do 144 uderzeń na minutę. Jeśli masz sześćdziesiąt lat i właśnie zacząłeś uprawiać ćwiczenia fizyczne, powinieneś starać się przyspieszyć częstość pracy serca do 104 uderzeń na minutę, kolejnym celem jest stopniowe zwiększanie wysiłku tak, by w końcu osiągnąć 128 uderzeń serca na minutę (zapoznaj się z tabelą 9.3).

Leave a Reply

Czerwiec 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Archiwa