Co powinieneś robić, by uniknąć urazów związanych z uprawianiem ćwiczeń fizycznych? Jeśli naciągniesz sobie mięsień, nie powinieneś rezygnować w ogóle z ćwiczeń. Gdy będziesz nadal dbał o kondycję, zmniejszy się ryzyko późniejszego wystąpienia urazu. Po prostu odciąż na chwilę bolący mięsień. Zacznij wykonywać inny rodzaj ćwiczeń, które nie obciążają nadwerężonego mięśnia. Jeśli na przykład doznałeś urazu mięśnia nogi, zastanów się, czy nie mógłbyś popływać, przy czym polegaj przede wszystkim na sile ramion. Gdy bolą Cię kostki i kolana, postaraj się uprawiać takie ćwiczenia, przy których nie zwiększasz gwałtownie ciśnienia wywieranego na powierzchnie tych stawów – powiedzmy poćwicz na maszynie, na której można imitować bieg na nartach, możesz też pojeździć na rowerze stacjonarnym. Jeśli podczas zajęć z aerobiku poczułeś ból, zastanów się, czy nie warto zgłosić się na zajęcia aerobiku w basenie. W każdym razie z pewnością można znaleźć jakiś rodzaj ćwiczeń, przy których nie stwierdza się żadnych gwałtownych przeciążeń stawów.

Z pewnością zauważysz, jeśli doszło u Ciebie do naderwania mięśnia lub też innego poważnego urazu. Ból będzie bardzo wyraźnym objawem. Jeśli poczujesz silny ból lub też zauważysz opuchliznę, pamiętaj, że powinieneś zastosować cztery działania: odpoczynek, lód, ucisk i uniesienie części ciała z urazem. Innymi słowy, powńnieneś przestać używać mięśni: przykładać lód na miejsce urazu na dwadzieścia minut co osiem godzin przez pierwsze czterdzieści osiem godzin: owijać (z lekkim uciskiem) miejsce urazu bandażem elastycznym: uszkodzona część ciała powinna być lekko uniesiona, dzięki czemu obrzęk będzie mniejszy. Jeśli ból nie będzie stopniowo znikał lub podejrzewasz, że doszło do poważniejszego urazu, powinieneś zgłosić się do lekarza.

Leave a Reply

Czerwiec 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Archiwa