Inne urazy sportowe objawiają się mniej gwałtownie: ścięgna w łokciu zaczynają piec lub palić, a mimo to i tak codziennie grasz w tenisa. Czujesz pulsowanie w kolanie, zatem bar dziej obciążasz drugą nogę – przez co zmienia się punkt ciężkości i dochodzi do dalszych, długotrwałych uszkodzeń. Wciąż biegasz, mimo że wskutek złamania z przeciążenia kości goleniowej odczuwasz tępy ból. W przypadku każdego urazu, który sprawia dolegliwości przez czas dłuższy niż parę dni, powrinieneś skontaktować się z lekarzem.

Jeśli nie uprawniasz od dłuższego czasu sportu lub – gdy zaczynasz uprawiać jakiś nowy rodzaj sportu, rozważ, czy nie warto zapłacić za parę sesji z osobistym trenerem lub profesjonalnym instruktorem – po prostu za trochę czasu z kimś, kto nauczy Cię prawidłowo się ruszać. Wiedza o tym, co należy, a czego nie należy robić, pozwoli w pełni wykorzystywać czas przeznaczony na ćwiczenia fizyczne, unikniesz też błędów, które mogą być przyczyną powstawania urazów. Być może unikniesz w ten sposób dni, jeśli nie tygodni, bólu i wściekłości.

Chcę kolejny raz powtórzyć: jeśli chcesz, by ćwiczenia fizyczne stały się trwałym elementem Twojego stylu życia, wcale się nie musisz bardzo spieszyć. Masz czas na to, by zmiany wprowadzać stopniowo. W ten sposób zmniejszy się prawdopodobieństwo doznania urazu, bardziej zaś prawdopodobne będzie to, że nowy zwyczaj stanie się stałym elementem Twojego życia.

Leave a Reply

Październik 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Archiwa