Aby utrzymać optymalny poziom hormonu, zalecamy określone dawkowanie dla poszczególnych kategorii wiekowych. Wielkość dawek ustalono przy uwzględnieniu średniego poziomu hormonu u dorosłych w określonym wieku oraz średniej maksymalnych jego poziomów.

Zwróć uwagę, że zawsze zalecamy przyjmowanie melatoniny przed snem (może wywoływać uczucie senności), a dawki rosną wraz z wiekiem (w sposób naturalny obniża się poziom hormonu). Jeżeli stwierdzisz, że zalecana dawka wywołuje u ciebie poranne złe samopoczucie, to znaczy, że jest ona zbyt duża i należy ograniczać ją najlepiej o 0,5 mg, aż do ustąpienia niepożądanych objawów.

Melatonina dostępna jest w sprzedaży w postaci kapsułek lub tabletek, zazwyczaj 2-, 2,5- lub 3-miligramowych. Jeśli twoja dawka powinna być niższa, postępuj według następujących wskazówek.

Tabletki: podziel tabletkę na odpowiednie części. Na przykład jeśli zawiera ona 2 mg, a przyjmujesz dawkę 1 mg, podziel ją na pół. Jeżeli zaś jednorazowo potrzeba ci 0.5 mg, taką tabletkę podziel na cztery części.

Kapsułki: jeśli kupiłeś kapsułki 3-miligramowe, a potrzebujesz 1 miligrama, przelej zawartość kapsułki do niewielkiego naczynia. By przygotować pierwszą porcję, rozmieszaj około jednej trzeciej zawartości kapsułki w szklance płynu (resztę przechowaj w zamkniętym pojemniku w lodówce). Drugą porcję sporządź z około połowy przechowywanej melatoniny, a resztę użyj do trzeciej.

Walter co wieczór łyka swoją porcję 5 mg hormonu z łyżeczką od herbaty wina lub koniaku, ponieważ, jak twierdzi, pomaga to w szybszej jej absorpcji. Nie oznacza to, iż powinieneś przyjmować ją w drinku. Za dużo alkoholu może nawet zakłócić naturalną zdolność przyswajania hormonu, ale łyżeczka od herbaty nie wywoła żadnych niekorzystnych skutków. Możliwe jest również odpowiednie podzielenie zawartości kapsułki i przelanie jej zawartości do pustych kapsułek żelatynowych, które kupisz w aptece. Melatonina jest także dostępna w postaci tabletek pod język, w tej formie bowiem organizm przyswajają łatwiej i szybciej.

Leave a Reply

Styczeń 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Archiwa