Jeszcze parę lat temu wszyscy mówili przede wszystkim o cholesterolu. Teraz sytuacja trochę się zmieniła. Naucz się, jak interpretować badania cholesterolu u siebie i dowiedz się, co robić, gdy poziom cholesterolu przekracza niebezpieczny poziom 240 md/dl, co robić, jeśli już jest podwyższony, jednak jeszcze niegroźnie, jakich działań się podjąć, gdy poziom cholesterolu frakcji HDL (to ten zdrowy cholesterol) spada poniżej 40 mg/dl. Ze zmniejszenia spożycia cholesterolu wraz z pokarmem odniesiesz wymierną korzyść: odmłodniejesz 0 3.7 roku.

Większość z nas łatwo przybiera na wadze o parę kilogramów, jednak zrzucenie ich jest już znacznie trudniejsze. Naucz się wyliczać własny indeks wagi – BMI (stosunek wagi do wzrostu) i jak łączyć ćwiczenia fizyczne ze zdrowymi nawykami żywieniowymi, by rozsądnie i stopniowo się odchudzić. Jeśli będziesz stale utrzymywał niską wagę ciała, będziesz mógł sobie odjąć od prawdziwego wieku nawet 1 sześć lat.

Jedzenie, zaraz po oddychaniu, jest prawdopodobnie najbardziej bezpośrednim sposobem, w jaki Twoje ciało styka się z środowiskiem zewnętrznym. Jednak ten kontakt, w przeciwieństwie do oddychania, może podlegać Twojej kontroli. Decyzje, o tym, gdzie, kiedy i co jesz, mają wpływ nie tylko na wagę ciała i stan zdrowia, ale i na tempo, w jakim się starzejesz.

Najnowsze badania wykazały, że gros Amerykanów zdaje sobie sprawę z tego, że powinni większą wagę przywiązywać do tego, co jedzą, że powinni zwracać uwagę na ilość kalorii i tłuszczu. Mimo to dieta u większości z nich staje się z czasem coraz gorsza. Obecnie więcej niż kiedykolwiek Amerykanów cierpi na nadwagę. Fatalna dieta wysokokaloryczna – pokarmy przeładowane tłuszczami sztucznie utwardzonymi i nasyconymi (pojęcia te wytłumaczę w dalszej części niniejszego rozdziału] – zdecydowanie przyspiesza tempo starzenia się naszego organizmu. I przeciwnie, dieta bogata w składniki odżywcze, bogata we włókna roślinne, niskokaloryczna może spowalniać tempo starzenia. Różnica w prawdziwym wieku pomiędzy osobą, która fatalnie się odżywia, a osobą odżywiającą się prawidłowo może sięgnąć nawet dwudziestu czterech lat. Złe nawyki żywieniowe mogą sprawić, że staniesz się tak naprawdę o dwanaście lat starszy, zaś gdy będziesz prawidłowo podejmował decyzje – staniesz się o dwanaście lat młodszy. Jeśli lubisz jeść – a któż nie lubi? – naucz się jeść właściwie. Z każdym tak skomponowanym posiłkiem będziesz młodniał.

Leave a Reply

Wrzesień 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Archiwa