Każdy jest przekonany, że odżywia się prawidłowo zbilansowaną dietą, jednak wcale tak nie jest. Czterdzieści procent Amerykanów nie zjada w ciągu dnia żadnego owocu, mimo iż zaleca się, by zjadać cztery porcje owoców na dobę. A 30% Amerykanów nie jada regularnie nabiału. Przeciętnie zjadają także mniej niż połowę polecanej ilości włókien roślinnych, a zaleca się, by spożycie to wynosiło 25-30 gramów na dobę.

Czemu zróżnicowanie diety ma takie znaczenie? Odżywianie w sposób zróżnicowany może ująć Ci lat. Jeśli codziennie spożywasz produkty z pięciu grup żywności, możesz mieć organizm młodszy o pięć lat od równolatka, który w ciągu doby spożywa produkty tylko z dwóch grup. (Istnieje następujących pięć grup produktów spożywczych: pieczywo i inne produkty zbożowe, owoce, warzywa, nabiał, mięso i inne produkty wysokobiałkowe: zapoznaj się z tabelą 8.1.). Ważne jest także, by nie jeść wyłącznie jednego produktu z danej grupy, konieczne jest również zachowanie różnorodności w jej obrębie. Na przykład niektóre warzywa są bardzo bogate w jakiś składnik odżywczy, innego zaś niemal wcale go nie zawierają. Postaraj się zjadać codziennie cztery porcje owoców, pięć porcji warzyw, sześć porcji pieczywa czy innych produktów zbożowych. Przy takiej ilości pokarmu otrzymasz wystarczającą dawkę witamin i włókien, a nie będziesz przeładowany kaloriami. Jedz w ciągu doby dwie – trzy porcje nisko- tłuszczowych produktów nabiałowych i nie więcej niż dwie porcje produktów wysokobiałkowych – czyli orzechów, warzyw strączkowych, mięsa, ryb i drobiu – na dobę.

Leave a Reply

Listopad 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Archiwa
Tagi
zioła dla kobiet menopauza https://portal.abczdrowie.pl/tampony-czy-podpaski meble dla gastronomii szkło dla gastronomii przepisy boże narodzenie