Jednym ze sposobów na to, bv dieta była niskotłuszczowa i nisko- kaloryczna, bogata za to w substancje odżywcze, jest jedzenie dużych ilości warzyw. Ponieważ zawierają one znaczne ilości włókien roślinnych, po ich spożyciu szybko pojawia się uczucie sytości. Jedna porcja warzyw zawiera tylko trzydzieści – czterdzieści kalorii, jedząc je łatwo zatem stracić na wadze. Mają one za to dużo witamin, karo- tenoidów, flawonoidów z których wiele ma działanie antyoksydacyj- ne i które sprzyjają zacnowaniu na dłużej młodości. Postaraj się jeść pięć – sześć porcji warzyw na dobę.

To, że jako dziecko nie znosiłeś warzyw, wcale nie oznacza, że teraz ich nie lubisz. Sprawdź, jak smakują lekko skropione sokiem cytrynowym lub lekko doprawione dressingiem. Zielone warzywa gotuj do momentu, gdy staną się jasnozielone. Jeśli stracą barwę, oznacza to, że gotowałeś je zbyt długo. Postaraj się spożywać regularnie warzywa liściaste o ciemnozielonych liściach, każdego dnia jedz też porcję warzyw z rodziny krzyżowych (brokuły, kalafior, kapusta). Pamiętaj także, że warzywa żółte, pomarańczowe i czerwone zawierają niezmiernie ważne witaminy i dużo karotenoidów, czyli substancje chroniące przed efektami utleniania, będące naturalnymi antyoksy- dantami.

Przyzwyczaj się do tego, by odtąd warzywa stanowiły szybką przekąskę. Mam w zwyczaju kupować sobie torbę marchewki oraz innych warzyw i trzymam je w lodówce. Kiedy mam ochotę na małą przekąskę i zaglądam do lodówki, zawsze zaczynam od warzyw. Ogórki, seler, papryka, rzodkiewki, a nawet pieczarki to doskonała przekąska. Jeśli są spożywane na surowo, zawierają całe bogactwo składników odżywczych i włókien roślinnych, które w procesie gotowania mogłyby zniknąć.

Leave a Reply

Styczeń 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Archiwa