Istnieje wiele rodzajów ćwiczeń poprawiających gibkość ciała. Możesz nauczyć się wykonywania tych ćwiczeń w domu. Również w ofercie licznych klubów sportowych możesz znaleźć zajęcia z ćwiczeniami rozciągającymi. No i oczywiście – istnieje jeszcze yoga. Mimo że yoga w niczym nie przewyższa innych ćwiczeń rozciągających, to zwykle w jej programach zawarte są takie ćwiczenia, które rozciągają całe ciało i wszystkie grupy mięśniowe podczas jednej sesji ćwiczeń.

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie to takie ćwiczenia, w których mięśnie i grupy mięśni są zmuszone pokonywać jakiś opór, może to być, na przykład, podnoszenie ciężarów. W jednym z badań, które prowadzono przez okres czterech lat, wykazano, że regularne podnoszenie ciężarów skutkuje zwiększeniem się masy kostnej – i to o jedną trzecią skuteczniej od jakichkolwiek innych działań. W innym badaniu stwierdzono, że kobiety już nie miesiączkujące, które zaczęły podnosić ciężary, nie traciły masy kostnej, zwiększały masę swoich mięśni, wyraźnie też poprawiał się u nich zmysł równowagi. Już po trzech miesiącach od rozpoczęcia programu podnoszenia ciężarów siła mięśniowa może wzrosnąć aż o dwadzieścia procent, a organizm odmłodnieć o 0.9 roku. Podnoszenie ciężarów poprawia także wyniki uzyskiwane w innych dziedzinach sportu. W jednym z badań, na przykład, stwierdzono, że biegacze, którzy regularnie ćwiczą nogi z obciążeniem, zwiększają szybkość swojego biegu aż o czterdzieści procent.

Leave a Reply

Maj 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Archiwa