Kiedy masz zamiar przystąpić do ćwiczeń rozciągających, powinieneś pamiętać, że lepiej wykonuje się ćwiczenia wówczas, gdy mięśnie są rozgrzane. Po rozgrzaniu mięśni spokojnym spacerem przez pięć – dziesięć minut przystąp do wykonywania ćwiczeń rozciągających. Zwykle dobrze jest wykonywać ćwiczenia rozciągające bezpośrednio przed ćwiczeniami mającymi na celu poprawę wydolności fizycznej, zatem powinieneś się rozciągać, zanim rozpoczniesz najbardziej intensywną część ćwiczeń fizycznych. Jeśli nawet uczestniczysz w zajęciach zbiorowych, powiedzmy, grupowo uprawiasz yogę, pamiętaj, że powinieneś wykonać wszystkie siedem przedstawionych poniżej ćwiczeń rozciągających, nim przystąpisz do dalszych. Każde ćwiczenie rozciągające powinno być powtarzane dwukrotnie, przy czym ruchy powinny być powolne. Przeciągaj czas rozciągania tak, byś czuł rozciągnięcie mięśnia przez trzydzieści sekund. Nie powinieneś pogłębiać pozycji ruchem bujającym, w ten bowiem sposób narażasz się na naciągnięcie lub rozerwanie mięśnia. Jeśli nawet wykonujesz ćwiczenia rozciągające przed ćwiczeniami wydolnościowymi, polecam, byś całą sekwencję ćwiczeń rozciągających wykonał ponownie po zakończeniu ćwiczeń wydolnościowych.

Ścięgno Achillesa i rozciąganie mięśni Stań twarzą do ściany. Obiema rękami oprzyj się o ścianę, jedną ze stóp postaw za sobą, drugą postaw płasko na podłodze tak, by palce dotykały ściany. Noga odsunięta do tyłu powinna być wyprostowana, pięta powinna dotykać podłogi. Teraz powoli pochyl się w kierunku ściany. Plecy muszą być wyprostowane. Wytrzymaj. Wykonaj analogiczne ćwiczenie zmieniając nogi. Rozciąga ono dolne partie nogi i chroni przed urazami ścięgno Achillesa.

Leave a Reply

Grudzień 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Archiwa