Po wtóre: można wyróżnić ćwiczenia fizyczne, które powodują przyspieszenie czynności serca – czyli tak zwane ćwiczenia wydolno- ściowe. To takie działania, które według większości są właśnie „ćwiczeniami fizycznymi” – tak myślimy o joggingu, jeździe na rowerze, pływaniu, aerobiku i tak dalej. Dzięki tego rodzaju aktywności fizycznej można uzyskać dalsze 40% redukcji prawdziwego wieku, który jest związany z pełną aktywnością fizyczną.

Po trzecie: ćwiczenia wyrabiające siłę mięśniową i gibkość ciała. Budowanie masy i siły mięśni, utrzymywanie ich w szczytowej formie poprzez dźwiganie ciężarów, ćwiczenia rozciągające i inne, daje 20% efektu odmładzającego, jaki można powiązać z pełną aktywnością fizyczną. Proszę jednak nie dać się zwieść: jest to krytyczne 20%. Ten rodzaj aktywności fizycznej stanowi swego rodzaju polisę ubezpieczeniową dla naszego organizmu, ułatwia uniknięcie urazu, osłabienia kośćca, pozwala na kontynuowanie aktywności fizycznej bez przerw spowodowanych naciągnięciem mięśni czy złamaniem kości. Ćwiczenia poprawiające siłę mięśniową są szczególnie ważne dla kobiet. By zachować masę kostną, kobiety muszą dźwigać ciężary nawet częściej od mężczyzn. Podnoszenie ciężarów jedynie przez trzydzieści minut w tygodniu sprawia, że organizm staje się młodszy o 1.7 roku.

Najlepszy jest plan poprawienia sprawności fizycznej, w którym zostały uwzględnione wszystkie trzy elementy. Zastosowanie tylko jednego elementu, bez uwzględnienia pozostałych dwóch, przyniesie pewną redukcję prawdziwego wieku, jednak nie będzie to efekt maksymalny.

Leave a Reply

Lipiec 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Archiwa