Popraw siłę i giętkość swojego ciała. Dzięki temu, że pozostaniesz silny i gibki, uda Ci się uniknąć zużycia organizmu, które sprawia, ze stajemy się starsi. Uprawianie trzy razy w tygodniu ćwiczeń fizycznych, których celem jest poprawienie siły i gibkości, pozwoli Ci zachować masę i siłę mięśni. Rozciąganie, podnoszenie ciężarów i yoga pozwalają być dłużej młodym. Nie musisz wcale na takie działania przeznaczyć wiele czasu: podnoszenie ciężarów przez dziesięć minut, trzy razy w tygodniu sprawi, że odmłodniejesz o 1.7 roku.

Jeśli zajmujemy się sprawnością fizyczną, to powinieneś zapamiętać, że składają się na nią trzy podstawowe elementy. Można wyróżnić trzy rodzaje aktywności fizycznej, które sprawiają, że dłużej pozostajesz młody: ogólna aktywność fizyczna, aktywność fizyczna poprawiająca wydolność i wreszcie ćwiczenia poprawiające siłę mięśniową i giętkość – każda z nich wypływa na procesy starzenia w odmienny sposób. Jeśli chce się uzyskać jak najlepszy efekt odmładzający, konieczne jest, byś stosował wszystkie trzy rodzaje aktywności.

Po pierwsze: możemy wyróżnić ogólną aktywność fizyczną. Zaliczamy do niej spacerowanie, uprawianie ogródka, chodzenie po zakupy słowem są to wszelkie działania, nieważne jakie, przy których musisz używać mięśni. Poprzez zwiększenie stopnia ogólnej aktywności fizycznej – przy czym wcale nie musisz się pocić – możesz uzyskać aż 40% maksymalnego efektu odmładzającego, który jest związany z pełną aktywnością fizyczną. Jeśli zwiększysz swój tygodniowy wydatek energetyczny o 3500 kcal., możesz liczyć na to, że organizm stanie się młodszy o 3.2 roku. Wydatek energetyczny związany z aktywnością fizyczną mierzymy identycznymi jednostkami, jak wartość energetyczną pokarmów – kaloriami, skrótowo kcal. I tak powiada się, że pączek zawiera 400 kalorii, a w czasie godziny pływania spalamy ich 400-600.

Leave a Reply

Sierpień 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Archiwa