Po pierwsze, zapoznaj się z niniejszym rozdziałem, w którym znajdziesz pewne wskazówki, jak zaplanować dietę, której zadaniem będzie odmłodzenie organizmu. Następnie przeczytaj kolejny rozdział, w którym dowiemy się, jak należy opracować strategiczny plan odmłodzenia się poprzez aktywność fizyczną.

Po wtóre – nie dręcz się. Pomysł zaprogramowania diety, która będzie polegać na ciągłym odmawianiu sobie przyjemności i ciągłym poświęcaniu się, nie da rezultatów. Nie powinieneś się karać za zdarzające się od czasu do czasu potknięcia. Zamiast tego postaraj się opracować plan takiej diety, której będziesz w stanie przestrzegać już przez całe życie. Bez sensu jest przechodzenie na dietę rozplanowaną na sześć tygodni. Zamiast tego powinieneś wprowadzić takie zmiany swojego stylu odżywiania, które pozwolą na powolną, ale i trwałą redukcje wagi ciała. Staraj się, by żadna ze zmian nie miała charakteru dramatycznego czy ekstremalnego. Nie rezygnuj ze zdrowego rozsądku, porozmawiaj też o wprowadzonych zmianach z lekarzem. Pamiętaj, że decydujesz się na wprowadzenie zmian już na całe życie: postaraj się tak odżywiać, by dłużej pozostać młodym.

Po trzecie: nie możesz być sam. Łatwo jest upaść na duchu. Postaraj się skontaktować z kimś, kto ma podobny cel i wspólnie się od- chudzajcie. Mimo że trudno sobie wyobrazić, by dieta mogła sprawiać przyjemność, można z niej uczynić dobrą zabawę. Przez jedenaście lat trwałem w zakładzie z moimi przyjaciółmi. Umówiliśmy się, że każdego miesiąca chudnąć o 2 do trzech funtów (1 funt = 0.454 kilograma: przyp. tłumaczy) – aż do osiągnięcia celu. Co miesiąc spotykaliśmy się i każdy się ważył. Ten z naszej grupy, któremu nie udało się zgodnie z planem zrzucić, czy to kobieta, czy mężczyzna, musiał innym wypłacić po sto dolarów za każdy funt nadwagi. Ponieważ za karę traciło się tak dużo pieniędzy, mieliśmy wszyscy silną dodatkową motywację. Przez jedenaście lat i 132 wspólne ważenia tylko jeden z nas musiał płacić karę.

Po czwarte: jeśli trzymasz się diety, powinieneś się za to nagradzać. Kiedy uda Ci się zgodnie z planem zeszczupleć pół kilograma – kup sobie nowy strój wieczorowy albo sportowy, zafunduj wyjście do miasta albo sesję masażu, cokolwiek co sprawi Ci przyjemność – oczywiście z wyjątkiem ogromnego deseru lodowego! Jeśli znasz jakąś inną osobę na diecie, wspólnie z nią świętuj także i jej sukcesy.

I wreszcie: być może zechcesz skorzystać z profesjonalnej pomocy. Zapoznaj się z ofertą jakiejś rozsądnej kliniki odchudzającej, możesz też zdecydować się na uczestnictwo w programie odchudzania typu Weight Watchers. Uczestnicząc w takich programach, czy korzystając z ofert klinik możesz się nauczyć prostych działań, dzięki którym zaczniesz się zdrowiej odżywiać, nauczysz się wybierać produkty spożywcze i potrawy, które Ci służą, nauczysz się unikać przejadania kaloriami. Uzyskasz też praktyczne wskazówki, jakie zamówienie złożyć, jeśli żadna z proponowanych w restauracji potraw nie wydaje się być niskokaloryczna, dowiesz się, jak unikać pustych kalorii. Okazuje się też, że w uzyskaniu pożądanego efektu ważną rolę odgrywają ludzie, którzy Cię otaczają. Warto być razem, motywować i wspierać się nawzajem. A takich działań możesz się właśnie nauczyć w grupie, w której też łatwiej przyjdzie Ci zorganizować imprezę na cześć utraconych właśnie zbędnych kilogramów.

Wartość BMI odczytujemy z tabeli następująco: należy odszukać w lewej kolumnie swój wzrost, następnie posuwać się na prawo, do przecięcia się z kolumną, w której w nagłówku wpisana jest liczba odpowiadająca w przybliżeniu Twojej wadze. Liczba powyżej, wyróżniona wytłuszczonym drukiem, odpowiada Twojemu wskaźnikowi BMI.

Jeśli nie odnajdziesz w tabeli wystarczająco dokładnego przybliżenia Twojej wagi lub wzrostu, możesz obliczyć BMI bardziej precyzyjnie w sposób następujący: Należy podnieść do kwadratu wzrost wyrażony w metrach (należy pomnożyć zatem wzrost wyrażony w metrach przez wzrost wyrażony w metrach). Wagę w kilogramach należy podzielić przez liczbę otrzymaną w poprzednim działaniu.

Leave a Reply

Grudzień 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Archiwa