Drugim z elementów każdego programu ćwiczeń fizycznych winny być ćwiczenia aerobowe (kondycyjne). Są to takie ćwiczenia, które przyspieszają częstość uderzeń serca i sprawiają, że się pocisz. Jogging, pływanie, jazda na rowerze, a nawet szybki spacer to podstawowe składowe planu ćwiczeń fizycznych, których celem jest odmłodzenie organizmu. Podchodząc do sprawy realistycznie, jeśli planujesz, że Twój wydatek energetyczny na aktywność fizyczną ma wynosić 3500 kcal tygodniowo, musisz zająć się czymś, co Cię naprawdę rozrusza. Warto zaczynać stopniowo, powoli, potem ćwiczenia mogą się stać bardziej intensywne. Ćwiczenia kondycyjne to „dwa w jednym”: osiągasz wówczas podwójną korzyść w Planie Redukcji Wieku. Dzięki nim, zwiększeniu ogólnego poziomu aktywności fizycznej spalasz wiecej kalorii i czerpiesz dodatkowe korzyści z polepszenia wydolności fizycznej i poprawienia pojemności tlenowej. Zgodnie z wynikami badania Harvard Alumni Study – którym to badaniem objęto 10 000 ludzi – ci, którzy spalają w czasie aktywności fizycznej 3500 kcal tygodniowo, mieli w czasie prowadzenia badania o połowę spowolnione tempo starzenia się w porównaniu z osobami o najmniejszym poziomie aktywności. Zgodnie z przyjętą przez nas terminologią: osoby w dobrej kondycji fizycznej, czyli te, których tygodniowy wydatek energetyczny na aktywność fizyczną wynosił 3500 kcal, które do rutyny codziennego dnia wprowadziły ćwiczenia kondycyjne, były o 6.4 roku młodsze od osób w kiepskiej formie.

Leave a Reply

Wrzesień 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Archiwa