Ćwiczenia aerobowe zwiększają pobór przez organizm tlenu, zwiększają ogólne tempo metabolizmu. Oznacza to, że im wiecej ćwiczysz, tym więcej kalorii spalasz i to nawet wówczas, gdy siedzisz bez ruchu. Zwiększenie częstości uderzeń serca do 60-90% maksymalnej częstości, przez dwadzieścia minut lub dłużej trzy razy w tygodniu wzmocni serce, układ naczyń tętniczych, płuca, pomoże organizmowi podtrzymać wyższe tempo spoczynkowej przemiany materii. Poza tym osiągniesz cel – wydatek 3500 kcal tygodniowo w o połowę krótszym czasie.

Zadaniem ćwiczeń kondycyjnych, w przeciwieństwie do celu ogólnej aktywności fizycznej, nie jest zwiększenie wydatku kalorycznego, lecz zwiększenie tempa metabolizmu, który jest mierzony jednostkami METs (od angielskiego terminu metabolic equivalent units), inaczej mówiąc, ilością tlenu zużywanego przez mięśnie w czasie ćwiczeń fizycznych. Jeden MET odpowiada tempu przemiany materii w spoczynku: 10 czy 11 METs to cel, do którego powinieneś dążyć podczas uprawiania intensywnych ćwiczeń fizycznych. Zatem będziesz chciał zwiększać tempo metabolizmu tak, by było ono dziesięciokrotnie wyższe niż w stanie spoczynku. Podczas gdy w kilokalo- riach mierzymy, jaki był wydatek energetyczny, to w METs mierzymy intensywność czy też tempo metabolizmu. Zatem im szybsze jest tempo metabolizmu (wiecej METs), tym wiecej kilokalorii spalasz w określonej jednostce czasu. Kolejnym celem w programie ćwiczeń, w odniesieniu do drugiego ich elementu – ćwiczeń kondycyjnych, winno być osiągnięcie przez kobiety na sześćdziesiąt minut tygodniowo 10 METs, zaś w przypadku mężczyzn 11 METs na sześćdziesiąt godzin.

Leave a Reply

Czerwiec 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Archiwa