Większość tłuszczów nasyconych, tłuszczów sztucznie utwardzonych i cukru występuje w gotowej żywności w formie „ukrytej”, jednak na etykietach tych produktów można znaleźć niezbędne informacje. Na przykład wiele popularnych produktów zbożowych i różne pieczywa zawierają całkiem sporo cukru i tłuszczu. Dodatkowo, puszkowane zupy i warzywa, nawet granola zawierają znaczne ilości cukru oraz tłuszczów nasyconych oraz utwardzonych. Naucz się czytać etykiety na produktach, w ten sposób unikniesz nadmiernego spożycia kalorii, o których w przeciwnym razie nie miałbyś nawet pojęcia.

Pamiętaj, że określenie „beztłuszczowy” wcale nie oznacza, że nie będziesz po nich tył. Wiele takich produktów to wspaniały składnik diety, której celem jest odmłodzenie organizmu, jednak nie zawsze. Ciastka i lody beztłuszczowe, mimo że istotnie mogą nie zawierać tłuszczu, nadal są bardzo kaloryczne i mają niewielką wartość odżywczą.

Zmniejsz spożycie dzienne cholesterolu do mniej niż 300 mg na dobę (zapoznaj się z dalszą częścią tego rozdziału poświęconą cholesterolowi). Ogranicz spożycie sodu do 2400 mg na dobę, a jeszcze lepiej do 1600 mg – ilość ta mieści się na łyżeczce do herbaty.

Leave a Reply

Styczeń 2018
P W Ś C P S N
« Wrz    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Archiwa