Archive for 23/09/2017

Jeśli jeszcze nigdy nie zajmowałeś się podnoszeniem ciężarów i nie wykonywałeś żadnych ćwiczeń z obciążeniem, powinieneś w pierwszym rzędzie poszukać odpowiedniej porady. Łatwo jest bowiem wskutek niewłaściwego podnoszenia ciężarów doznać urazu, a parę wstępnych wskazówek pozwoli Ci wykorzystać z największym dla siebie pożytkiem czas przeznaczony na ćwiczenia z oporem. Dzięki nim znacznie też zmniejszasz ryzyko wystąpienia urazu. Jednym ze sposobów łączenia podnoszenia ciężarów z ćwiczeniami wydolnościowy- mi jest trening, podczas którego podnosisz ciężaiy z szybkimi powtórzeniami, zaś pomiędzy seriami powtórzeń chodzisz w szybkim tempie. W salach sportowych najprawdopodobniej będziesz miał do swojej dyspozycji sprzęt pozwalający na wykonywanie określonych ćwiczeń. Jeśli zamierzasz ćwiczenia z oporem wykonywać w domu, radzę Ci zakupić ciężarki. Atlasy są zbyt drogie, a poza tym między poszczególnymi ćwiczeniami musisz dużo czasu poświecić na to, by dostosować urządzenie do planowanego ćwiczenia, wskutek czego okres, który przeznaczasz na ćwiczenia, jest w dużej części marnowany na majstrowanie przy sprzęcie. Także wiele urządzeń do uprawiania ćwiczeń aerobowych pozwala na ustawienie określonego oporu. W przypadku bieżni możesz zwiększyć kąt ustawienia jej „ścieżki”. W wielu stacjonarnych rowerach można zwiększyć opór, jaki musisz pokonać przy pedałowaniu.

Czytaj dalej »

Wrzesień 2017
P W Ś C P S N
« Sie    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Archiwa